مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 03:352021-09-20فرهنگي

چهره زخمی طبیعت؛ سوغات نامیمون جویندگان گنج در ابهر


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابهر گفت: زخمی کردن چهره طبیعت تنها ثمره حفاری غیرمجاز برای یافتن گنج است.

- ایسنا/زنجان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابهر گفت: زخمی کردن چهره طبیعت تنها ثمره حفاری غیرمجاز برای یافتن گنج است.

داوود آبیان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به حفاری های غیرمجاز در شهرستان ابهر، اظهار کرد: برخی از افراد در مناطقی اقدام به انجام کاوش و حفاری می کنند که لایه باستانی نداشته و فاقد هر نوع آثار تاریخی است.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی با توجه به ماهیت و برنامه های خود، پایش محوطه ها و تپه های باستانی را انجام می دهد، تصریح کرد: این پایش ها به صورت هفتگی و ماهانه توسط یگان حفاظت انجام می شود.

این مسئول با اشاره به بهره گیری از ظرفیت دهیاران در حفاظت از آثار تاریخی، یادآور شد: با توجه به وجود تپه ها و محوطه های تاریخی در برخی از روستاهای ابهر، یکی از وظایف دهیاران و شوراهای اسلامی در این مناطق، پایش و حفاظت آثار باستانی است.

همچنین اداره میراث فرهنگی در این زمینه با نیروی انتظامی نیز تعاملاتی داریم.

آبیان با اشاره به اینکه برخی اوقات نیز شهروندان حفاری های غیرمجاز در داخل منازل را گزارش می کنند، ادامه داد: با بررسی های انجام شده مشخص می شود اغلب این حفاری ها در سایت های غیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهره زخمی طبیعت؛ سوغات نامیمون جویندگان گنج در ابهر

چهره زخمی طبیعت؛ سوغات نامیمون جویندگان گنج در ابهر