مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 06:052021-09-19بين الملل

استرالیا زیردریایی های هسته ای از آمریکا یا انگلیس خریداری می کند


وزیر دفاع استرالیا گفت تا موعد تحویل زیردریایی های اتمی این کشور که تحت توافق موسوم به «آکوس» توسط آمریکا و انگلیس ساخته می شوند، احتمال خرید یا اجاره زیردریایی از دو کشور مذکور وجود دارد.

- ، پیتر داتون وزیر دفاع استرالیا در مصاحبه ای با اسکای نیوز اعلام کرد که این کشور ممکن است تا آماده شدن ناوگان زیردریایی های هسته ای خود که قرار است طبق قرار داد تسلیحاتی جدید موسوم به آکوس AUKUS توسط آمریکا و انگلیس ساخته شوند، موقتاً زیردریایی هایی را از آمریکا یا انگلیس اجاره یا خریداری کند.

داتون در پاسخ به این سوال که آیا اجاره زیردریایی های هسته ای برای کانبرا امکان پذیر است یا خیر، گفت: پاسخ کوتاه و بله است.

وی با تاکید بر اینکه مذاکرات مربوطه در 12 تا 18 ماه آینده انجام می شود، افزود: صحبت هایی مبنی بر اینکه شما می توانید یک زیردریایی هسته ای را از قفسه بردارید و خریداری کنید، البته دقیق یا صحیح نیست.

من از قبل با تعدادی از همتایان خود در اینجا از مقام وزیر به پایین به لحاظ کسانی که تصمیم گیرنده هستند، ملاقات کرده ام و ما با انگلیسی ها نیز مذاکرات بیشتری خواهیم داشت.

داتون همچنین امروز یک شنبه اعلام کرد که کانبرا با پاریس درباره نگرانی هایش در مورد توافق ساخت زیردریایی توسط فرانسه، رو راست و صادق بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استرالیا زیردریایی های هسته ای از آمریکا یا انگلیس خریداری می کند

استرالیا زیردریایی های هسته ای از آمریکا یا انگلیس خریداری می کند