مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 11:502021-09-18اقتصادي

30 هزار تن محصول زیتون در شهرستان طارم برداشت شود


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: پیش بینی می شود طی سال جاری بیش از 30 هزار تن محصول زیتون در شهرستان برداشت شود که 80 درصد برای فرآوری کنسروی زیتون استفاده و برداشت می شود.

- ، مجتبی اسکندری گفت: برداشت زیتون در طارم از نیمه دوم شهریورماه آغاز شده و تا اواخر مهرماه ادامه دارد و این منطقه با بیش از 20 درصد سطح زیرکشت و 40 درصد تولید زیتون، رتبه اول کشور در تولید این محصول را داشته و این محصول بالاترین سطح زیرکشت در بین محصولات باغی و زراعی شهرستان طارم را دارد.

وی اظهار کرد: سطح زیر کشت محصول زیتون در طارم بیش از 20 هزار و 500 هکتار است که 16 هزار هکتار از این باغات، باغات بازده محسوب می شود و چهار هزار و 500 هکتار نیز باغات غیربارده و جوان هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: پیش بینی می شود در سال جاری بیش از 30 هزار تن محصول زیتون در شهرستان برداشت شود که 80 درصد از این مقدار یعنی حدود 24 هزار تن برای فرآوری کنسروی زیتون استفاده و برداشت می شود و 1,000 میلیارد تومان درآمد حاصل از برداشت زیتون برای سال جاری پیش بینی می شود.

اسکندری تاکید کرد: هشت هزار و 700 نفر بهره بردار طارمی برداشت زیتون را انجام می دهند که در مجموع 300 هزار نفر روز به برداشت زیتون مشغول بوده و از این طریق کسب درآمد می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 هزار تن محصول زیتون در شهرستان طارم برداشت شود

30 هزار تن محصول زیتون در شهرستان طارم برداشت شود