مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 شهریور 1400 ساعت 13:252021-09-16فرهنگي

عزاداری فرهیخته؛ مروری بر شب های شعر عاشورای شیراز


سوگواره شب شعر عاشورای شیراز که عزادارای فرهیخته تعبیر می شود، یکی از با سابقه ترین برنامه های فرهنگی مذهبی کشور است که از سال 65 تا کنون در شیراز، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، از میان گونه های رایج ادبیات، زبان شعر صریح ترین، خوش آهنگ ترین و در بسیاری از موارد ماندگارترین حضور ادبی، در بطن و ذهن مردم هر کشوری به شمار می رود.

در این میان، ادبیات عاشورایی، از غنی ترین و حماسی ترین ذخایر فکری و احساسی شیعی است و برخی از شاعران نیز تمام شهرت خود را مدیون همین ذخیره فکری _ احساسی شیعی هستند.

شب شعر عاشورای شیراز، مستمرترین جلوه ادبیات آیینی کشور  با مرور سوگواره های ادبی و برنامه هایی که تا کنون در حوزه ادبیات آیینی در کشورمان برگزار شده است، درمی یابیم که شب شعر عاشورای شیراز که امسال سی و ششمین سال برگزاری و یکی از گیراترین جذبه های این فعالیت عظیم فرهنگی است.

 دست اندکاران این سوگواره که خلوص نیت و عشق بی دریغ به اهل بیت(ع) و ارادت ویژه به امام حسین(ع) حلقه اتصالشان شده است؛ همواره خود را غلام و خادم دستگاه حسینی می دانند و فارغ از هر چشم داشت و بدون توجه به موقعیت علمی و اجتماعی خود، حضور در این مسیر و تلاش در این جهت را یک توفیق معنوی ویژه و حاصل نگاه و نظر و دعوت خاص اهل بیت(ع) به ویژه حضرت زهرا (س) می دانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزاداری فرهیخته؛ مروری بر شب های شعر عاشورای شیراز

عزاداری فرهیخته؛ مروری بر شب های شعر عاشورای شیراز