مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1400 ساعت 12:352021-08-11فرهنگي

رازهای سر به مهر در نهاوند


آثاری از دوره سلوکی و اشکانی از جمله سرستون، پایه ستون و سفال های دوران تاریخی (سلوکی و اشکانی) در این شش فصل کاوش کشف شده است.

- آثاری از دوره سلوکی و اشکانی از جمله سرستون، پایه ستون و سفال های دوران تاریخی (سلوکی و اشکانی) در این شش فصل کاوش کشف شده است.

باستان شناسان درحالی که در جست وجوی معبد لائودیسه در شهر نهاوند بودند، آثاری بازمانده از دوران سلوکی، اشکانی و اسلامی (دوره ایلخانی) را کشف کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، محسن جانجان، سرپرست این هیأت باستان شناسی گفت: تا پیش از سال 1384 که اداره کل میراث فرهنگی استان همدان از مهدی رهبر برای گمانه زنی در محله دو خواهران دعوت به عمل آورد، هیچ گونه اقدامی برای شناسایی محل لائودیسه صورت نگرفته بود.

او به آغاز گمانه زنی ها و کاوش ها در چهار فصل و در سال های 1384، 1390، 1391 و 1398 اشاره کرد و افزود: با توجه به ساخت وسازهای انبوه و متراکم در محله دو خواهران که در عین حال از محلات فقیرنشین نهاوند محسوب می شود، هیأت کاوش با مشکلات فراوانی از جمله انتخاب محل مناسب برای گمانه زنی روبه رو بود.

این باستان شناس به ادامه کاوش ها در فصل پنجم و ششم و نتایج شش فصل کاوش در این محوطه تاریخی اشاره کرد و گفت: آثاری از دوره سلوکی و اشکانی از جمله سرستون، پایه س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رازهای سر به مهر در نهاوند

رازهای سر به مهر در نهاوند