مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 09:052021-08-04اقتصادي

کارگزاری های بورس چقدر وام گرفتند؟


چندی پیش برای حمایت از بازار سرمایه اعطای تسهیلات به شرکت های کارگزاری بلامانع شد و بانک مرکزی نیز اجرای این مصوبه را به بانک ها ابلاغ کرد، اما تاکنون بانک مرکزی درباره میزان تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک ها در این زمینه پاسخی نداده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در ابتدای سالجاری دولت برای حمایت از بازار سرمایه مصوباتی را در این زمینه درنظر گرفت که یکی از مصوبات، بانک ها را در اعطای تسهیلات به کارگزاری ها و شرکت های سرمایه گذاری مجاز دانست.

در این راستا، بانک مرکزی در بخشنامه ای به بانک ها اعلام کرد که اعطای تسهیلات به شرکت های کارگزاری بلامانع بوده و حداکثر مجموع تسهیلات اعطایی به هر شرکت کارگزاری در سطح کل شبکه بانکی، معادل پنج برابر حقوق صاحبان سهام شرکت کارگزاری بر اساس آخرین صورت های مالی حسابرسی شده شرکت مزبور است.

همچنین، در این بخشنامه اعطای تسهیلات به شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ در چارچوب ضوابط و مقررات مربوط نیز بلامانع شد.

علاوه بر این، مستثنی شدن بانک ها از قانون رفع موانع تولید در خرید سهام بورسی غیر مدیریتی، فروش 200 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی و پرداخت معادل ریالی آن به صندوق تثبیت سهام و نیز اصلاح نرخ تسعیر دارایی های ارزی بانک ها از دیگر مصوبات دولت برای حمایت از بازار سرمایه بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارگزاری های بورس چقدر وام گرفتند؟

کارگزاری های بورس چقدر وام گرفتند؟