مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 03:452021-08-04سياسي

سؤال از وزرا با تغییر دولت از دستور کار مجلس خارج نمی شود


سؤالات نمایندگان از وزرا که مربوط به عملکرد وزارتخانه هاست با روی کار آمدن دولت سیزدهم از دستور کار مجلس خارج نمی شود و وزرای دولت جدید برای پاسخ به این سؤال باید در مجلس حاضر شوند.

- حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: طرح سؤال از وزرا و موارد نظارتی مجلس در صورتی که مربوط به عملکرد وزارتخانه ها باشد با روی کار آمدن دولت جدید هم  ادامه می یابد.

وی افزود: طبق ماده 208 آیین نامه داخلی مجلس چنانچه سؤال از وزرا مربوط به عملکرد شخص وزیر باشد با تغییر دولت با روی کار آمدن وزرای جدید سؤال از دستور کار مجلس خارج می شود اما در مواردی که سؤال مربوط به عملکرد وزارتخانه است طرح سؤال از دستور کار خارج نمی شود و وزیر دولت جدید برای پاسخ به سؤال باید در مجلس حاضر شود.

عضو هیأت رییسه مجلس اظهار داشت: تشخیص اینکه سؤال مربوط به عملکرد وزیر است یا وزارتخانه برعهده کمیسیون تخصصی است که نتیجه آن در صورت اینکه تشخیص داده شود موضوع مربوط به عملکرد وزارتخانه است به صحن مجلس ارسال خواهد شد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین در مورد لوایح ارائه شده به مجلس فقط زمانی که دولت جدید درخواست استرداد کند این لوایحه به دولت بازگردانده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سؤال از وزرا با تغییر دولت از دستور کار مجلس خارج نمی شود

سؤال از وزرا با تغییر دولت از دستور کار مجلس خارج نمی شود