مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 12:202021-08-03اقتصادي

سهام جایزه پالایشی یکم چه شد؟


سهامداران صندوق پالایشی یکم که هم اکنون سهم آن ها سی درصد در ضرر می باشد، این پرسش را مطرح می کنند که سهام جایزه آن ها که قرار بود برای جبران ضرر پرداخت شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ؛ دولت در سال گذشته سهام تحت تملک خود در بانک، بیمه و پالایشگاه ها را طی دو صندوق به مردم فروخت.

صندوق دوم که نام آن پالایشی یکم و با نماد پالایش در بورس در حال معامله است، در مقایسه با صندوق اول داستان غم انگیزی را داشت.

پالایشی یکم که از ابتدا با حواشی همراه بود از 5 شهریور ماه سال گذشته پذیره نویسی شد و این پذیره نویسی تا 30 شهریور ماه ادامه داشت.

پس از آن طبق مصوبه باید یک ماه پس از پذیره نویسی معاملات این نماد انجام می شد، اما در 11 آذرماه سال گذشته بود که معاملات آن آزاد شد.

این نماد تنها در دو روز اول سود کمی را به سهامداران داد، اما پس از آن همواره زیان ده بود و تنها در دو مقطع توانست به نقطه سر به سر 10 هزار تومان برسد! اعتراضات در بهار سال جاری نسبت به عملکرد بورس و همچنین صندوق پالایشی یکم که به آحاد مردم فروخته شده بود زیاد شد و در نتیجه سازمان بورس در بسته پیشنهادی ده گانه خود برای خروج از بحران، راهکاری را نیز برای جبران زیان سهامداران پالایشی یکم دید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهام جایزه پالایشی یکم چه شد؟

سهام جایزه پالایشی یکم چه شد؟