مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 04:052021-08-03پزشكي

افزایش چشمگیر بیماران/ 20 درصد بستری ها مسافر هستند


معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مسافرات را مهمترین عامل شیوع کرونا در این شهر دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل اززیر پوشش این دانشگاه به بیش از 5 هزار و 500 نفر در روز رسیده و میزان تست های PCR روزانه نیز به بیش از 4400 مورد رسیده است، ضمن اینکه ظرفیت تست سلولی مولکولی تقریباً تمام هست و در روز گذشته به 10 هزار مورد رسید که این عدد، خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود.

وی اضافه کرد: برای تأمین بخش های بستری و سرپایی کیت نخواهیم داشت و متأسفانه ادامه این وضعیت، مشکلات جدی در بحث تشخیص PCR ایجاد کرده است.

قلیان با بیان این که طبق آخرین آمار ثبت شده، 20 درصد افرادی که در یک ماه گذشته در بخش های کرونایی بستری شده اند، از خارج از استان بوده اند، گفت: 10 درصد نیز از شهرستان های خارج از حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سطح استان بستری شده اند.

وی با یادآوری این نکته که عادی انگاری کاذب در شهر مشهد کاملاً مشهود است، تأکید کرد: متأسفانه برگزاری مجالس شلوغ عروسی و عزا، دورهمی های خانوادگی، رستوران های شلوغ، بازارهایی که تا دیر وقت پذیرای خیل مشتریان هستند، سفرهای تابستانی و بدتر از همه، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح جامعه سبب افزایش مبتلایان، بستری ها و فوتی های بیماری کووید 19 در شهر مشهد شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش چشمگیر بیماران/ 20 درصد بستری ها مسافر هستند

افزایش چشمگیر بیماران/ 20 درصد بستری ها مسافر هستند