مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 02:552021-08-01حوادث

3 قطعه شیء تاریخی در ابهر کشف شد/ جریمه نقدی برای دارندگان فلزیاب


فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: با پیگیری و عملیات یگان حفاظت میراث فرهنگی استان زنجان، سه قطعه شیء در شهرستان ابهر کشف و ضبط شد.

- حسینعلی فضلی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان به محض اطلاع از خبر مربوط به خریدوفروش اشیای عتیقه توسط فردی سودجو در منزل، با شناسایی قاچاقچی اموال تاریخی و هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی، در عملیاتی یک متهم  را دستگیر و سه شی ء شامل دو مجسمه و یک بشقاب را کشف و ضبط کردند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، ادامه داد: بعد از کارشناسی های فنی از سوی کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی این استان، اصالت اشیای مکشوفه تخمین زده خواهد شد.

وی تصریح کرد: حراست و صیانت از میراث فرهنگی و آثار و ابنیه تاریخی، مستلزم مشارکت اجتماعی و همراهی و همکاری مستمر عموم مردم است و به همین منظور تلاش می شود با آگاهی بخشی بیشتر، از ظرفیت های اجتماعی برای صیانت از آثار تاریخی استفاده شود.

فضلی گفت: بر اساس موادی از فصل نهم قانون تعزیرات، هرگونه حفاری غیرمجاز و خریدوفروش اشیاء و اموال فرهنگی تاریخی جرم محسوب شده و ضمن ضبط اشیا و اموال مرتبط، مجازات حبس و جریمه نقدی در پی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 قطعه شیء تاریخی در ابهر کشف شد/ جریمه نقدی برای دارندگان فلزیاب

3 قطعه شیء تاریخی در ابهر کشف شد/ جریمه نقدی برای دارندگان فلزیاب