مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 10:302021-07-31سياسي

ضرورت توجه به افزایش نقش چین در اقتصاد دنیا


توجه به افزایش نقش چین در دنیا، شناخت روابط ایران و چین و توجه به قرارداد 25 ساله این دو کشور به عنوان یکی از موضوعات مهم، از جمله مسائلی بود که در پیش نشست دومین کنفرانس بین المللی مطالعات چین مورد بررسی قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حامد وفایی عضو کمیته علمی این همایش با انتقاد از شناخت کم ایران و چین از یکدیگر، اظهار کرد: ایران و چین دو کشور شرقی هستند، ولی یکدیگر را از دریچه نگاه غرب می بینند.

برقراری رابطه با چین نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت است که باید به برقراری روابط راهبردی و بلندمدت برسد.

وی همچنین گفت: علی رغم انتقادهایی که به توافقنامه 25 ساله ایران و چین شد، ایران خیلی دیرتر از سایر کشورهای منطقه، به فکر امضای توافقنامه با چین افتاد.

شرایط فعلی و ناآماده بودن افکار عمومی، مسئولیت محافل دانشگاهی و علمی را در کسب شناخت متقابل میان ایران و چین، و تبیین فلسفه ارتباط جامع میان دو کشور و انتقال آن به جامعه نشان می دهد.

همچنین جهانگیر کرمی عضو کمیته سیاستگذاری دومین همایش بین المللی مطالعات چین، با مهم دانستن نظریه جابه جایی قدرت، آن را مسئله ای مهم در تحولات بین المللی عنوان کرد و گفت: افزایش نقش چین در اقتصاد دنیا از 5 درصد در سال 1970 به 20 درصد، در مقایسه با نقش 40 درصدی غرب در سال 1970، و کاهش امروز آن به 20 درصد، به وضوح گوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت توجه به افزایش نقش چین در اقتصاد دنیا

ضرورت توجه به افزایش نقش چین در اقتصاد دنیا