مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 03:152021-07-30سياسي

چرا سربازان عراقی از آزادی اسرا خوشحال شدند؟


نمایندگان صلیب سرخ جهانی نیز در یکی از آسایشگاه ها با تک تک اُسرا مصاحبه می کردند و از آن ها سؤال می پرسیدند: «آیا مایلید به ایران برگردید یا دوست دارید به کشور دیگری پناهنده شوید.

- نمایندگان صلیب سرخ جهانی نیز در یکی از آسایشگاه ها با تک تک اُسرا مصاحبه می کردند و از آن ها سؤال می پرسیدند: آیا مایلید به ایران برگردید یا دوست دارید به کشور دیگری پناهنده شوید.

به جز چند نفر که موقع اسارت قاچاقچی بوده و به عراق پناهنده شده بودند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عباس شهریاری بهمن 1362 در عملیات خیبر به اسارت نیروهای دشمن درآمد و به مدت هفت سال در اسارت را در اردوگاه های موصل 2 سپری کرد.

درحالی که خانواده اش مشغول تدارک اولین سالگرد شهادت وی بود، نامه ای که فقط عنوانی از او داشت، مژده زنده بودنش را با خود به ارمغان آورد.

او روایت می کند: یکی از آن روزها هنگام صرف صبحانه، رادیو عراق مژده از خبری مهم می داد و دائم تبلیغ می کرد که صدام حسین، رهبر عراق، ساعت 9 صبح پیام بسیار مهمی برای کشور ایران دارد و بچه ها با شنیدن این خبر عکس العمل خاصی از خود نشان نمی دادند و این برای عراقی ها جای سؤال بود که چه طور شما خوشحال نیستید! بچه ها برای این که آنها را بیشتر عذاب بدهند، می گفتند: مهم نیست، ما که حالا حالاها هستیم و برای ما فرقی نمی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا سربازان عراقی از آزادی اسرا خوشحال شدند؟

چرا سربازان عراقی از آزادی اسرا خوشحال شدند؟