مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مرداد 1400 ساعت 05:002021-07-30بين الملل

سیگار: خیزش طالبان یک بحران وجودی برای دولت افغانستان است


گروه نظارتی آمریکا در گزارشی اعلام کرد، دولت افغانستان با یک بحران وجودی پس از دو چندان شدن حملات طالبان پس از توافق فوریه 2020 با دولت آمریکا روبروست.

- سیگار: خیزش طالبان یک "بحران وجودی" برای دولت افغانستان است گروه نظارتی آمریکا در گزارشی اعلام کرد، دولت افغانستان با یک "بحران وجودی" پس از دو چندان شدن حملات طالبان پس از توافق فوریه 2020 با دولت آمریکا روبروست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، در گزارش بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان موسوم به سیگار آمده، حملات طالبان علیه اهداف دولتی افغان از 6700 مورد در مدت زمان سه ماه تا توافق فوریه دوحه به 13 هزار 242 مورد در بازه زمانی سپتامبر تا نوامبر 2020 رسید.

بر اساس گزارش، در تمامی این سه ماه متوالی، تعداد حملات بالای 10 هزار مورد بوده اند.

آمریکا موافقت کرد که تمامی نیروهایش را از افغانستان خارج کند با این انتظار که طالبان هم با دولت کابل وارد مذاکرات صلح شود.

از آن زمان، مذاکرات بین طالبان و دولت کابل متوقف شده اما آمریکا قاطعانه نیروهایش را از افغانستان خارج کرده و ضرب الاجل تکمیل این روند را 31 اوت گذاشته است.

گزارش سیگار کاملا مشخص کرده که توافق دوحه، قطر به جای آنکه به سمت گفتگوهای طالبان و کابل برود، باعث تشدید حملات طالبان علیه نیروهای دول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیگار: خیزش طالبان یک بحران وجودی برای دولت افغانستان است

سیگار: خیزش طالبان یک بحران وجودی برای دولت افغانستان است