مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1400 ساعت 09:552021-07-29اقتصادي

تداوم بارندگی تشدید خسارات مزارع برنج را در پی دارد


رییس جهاد کشاورزی صومعه سرا با بیان اینکه بارش های مداوم باران وِرس خوشه های برنج را سبب می شود، گفت: 90 درصد از اراضی شالی کاری شهرستان در ریزش های جوی پایدار خسارت می بیند.

- احمد پادیاب در گفت وگو با خبرنگار فارس در صومعه سرا با اشاره به بارش باران طی روزهای گذشته اظهار کرد: برنج از محصولات استراتژیک و راهبردی کشور ازجمله گیلان محسوب می شود که باران های بی موقع مردادماه موجب خوابیدگی و یا ورس 90 درصد شالیزارهای شهرستان را فراهم می کند.

وی با اشاره به میزان سرمایه گذاری جهاد کشاورزی در بخش مکانیزاسیون و ادوات کشاورزی تصریح کرد: امسال با اعتباراتی بالغ بر 150 میلیارد ریال توانسته ایم تسهیلات حوزه برنج به عنوان استراتژیک ترین محصول کشاورزی را توسعه ببخشیم که این امر با توجه به شرایط آب وهوایی مناسب و حاصلخیزی زمین های منطقه با مزیت برنج کاری باعث تسریع روند نشاء در اردیبهشت ماه سال جاری و کاهش هزینه های کاشت برنج را موجب شود.

رییس جهاد کشاورزی صومعه سرا با تأکید بر اینکه توجه و توسعه بخش کشاورزی به عنوان موتور رشد اقتصادی می تواند موجبات رشد و توسعه اقتصادی کشاورز را فراهم کند، تصریح کرد: بخش کشاورزی شهرستان توانسته در حوزه مکانیزاسیون و توسعه صنعتی کشاورزی گام های مؤثری را در ارتقای مکانیزاسیون، گسترش طرح تجهیز و نوساز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم بارندگی تشدید خسارات مزارع برنج را در پی دارد

تداوم بارندگی تشدید خسارات مزارع برنج را در پی دارد