مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 08:052021-07-28سياسي

6 ماه حبس برای 3 حفار غیرمجاز مهدی شهری


فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: سه حفار غیرمجاز در شهرستان مهدی شهر به 6 ماه حبس محکوم شدند.

- ایسنا/سمنان فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: سه حفار غیرمجاز در شهرستان مهدی شهر به 6 ماه حبس محکوم شدند.

سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی 6 مردادماه 1400 با اعلام این خبر افزود: این افراد در یکی از مناطق شهرستان مهدی شهر با هدف به دست آوردن اشیای تاریخی ، اقدام به حفاری غیرمجاز کرده بودند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: هر یک از متهمان به استناد ماده 562 قانون مجازات اسلامی، علاوه بر ضبط ادوات حفاری به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

کربلایی غلامی با قدردانی از همکاری مردم استان و ارائه گزارش های مردمی در زمینه حفاری های غیرمجاز که نقش مهمی در جلوگیری از تخریب آثار تاریخی دارد، گفت: سالانه بیش از 10 هزار بازدید محسوس و غیر محسوس مراقبین از آثار استان انجام می شود.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از 6 ماه تا 3 سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6 ماه حبس برای 3 حفار غیرمجاز مهدی شهری

6 ماه حبس برای 3 حفار غیرمجاز مهدی شهری