مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 05:352021-07-28سياسي

سیاست ایران چندجانبه گرایی و پایبندی به تعهدات بین المللی است


رییس گروه دوستی پارلمانی ایرلند و ایران گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره تأکید بر چندجانبه گرایی و پایبندی به تعهدات بین المللی است.

- ، کاتال کرو رییس گروه دوستی پارلمانی ایرلند و ایران، با اقبال شاکری رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ایرلند طی نشست مجازی (وبینار) به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

شاکری در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و دوستانه میان جمهوری اسلامی ایران و ایرلند، گفت: دوستی دو کشور از سابقه طولانی برخوردار است که پشتوانه محکمی برای تقویت مناسبات در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین است.

وی در ادامه با تاکید بر نقش پارلمان ها و گروه های دوستی پارلمانی در تحکیم روابط دوستانه و تسریع همکاری های فیمابین، گفت: در حال حاضر با وجود محدودیت های کرونایی، برگزاری نشست های مجازی دو و چندجانبه پارلمانی با هدف حل و فصل مسائل موجود و همچنین رفع موانع احتمالی در مسیر تقویت و تحکیم روابط سیاسی و اقتصادی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از کاهش سطح همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور بیان داشت: ظرفیت های مناسبی برای توسعه و تقویت مراودات اقتصادی فیمابین وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست ایران چندجانبه گرایی و پایبندی به تعهدات بین المللی است

سیاست ایران چندجانبه گرایی و پایبندی به تعهدات بین المللی است