مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 13:452021-07-25سياسي

مراسم سالروز عملیات مرصاد در کرمانشاه برگزار می شود


مراسم سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کرمانشاه برگزار می شود.

- ، به مناسبت فرا رسیدن پنج مرداد با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان دولتی و نظامی مراسم سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد در یادمان شهدای مرصاد برگزار می شود.

گفتنی است، عملیات مرصاد در تاریخ پنج مرداد 1367 و تنها 6 روز پس از پذیرش قطعنامه 598 توسط جمهوری اسلامی ایران به وقوع پیوست.

در این عملیات منافقین با حمایت های صدام از مرز قصرشیرین به مواضع ایران حمله کرده و در حالی که خیال می کردند مردم از آنها حمایت خواهند کرد با مقاومت مردم رو به رو شدند.

منافقین در این عملیات از مرز قصرشیرین وارد کشور شده به علت درگیری نیروهای ایران با حمله ارتش عراق در جنوب کشور توانستند شهرهای قصرشیرین، سرپل ذهاب، کرند و اسلام آباد غرب را تصرف کنند و بسیاری از مردم شامل زنان و کودکان را به شهادت برسانند و تا تنگه چهارزبر پیشروی کنند.

اما سرانجام در تنگه چهارزبر در 34 کیلومتری کرمانشاه نیروهای سپاه پاسداران و ارتش با کمک هوانیروز به فرماندهی شهید صیاد شیرازی توانستند حمله آنان را متوقف کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراسم سالروز عملیات مرصاد در کرمانشاه برگزار می شود

مراسم سالروز عملیات مرصاد در کرمانشاه برگزار می شود