مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 11:252021-07-25بين الملل

فشار به فرانسه برای عذرخواهی بابت آزمایش های اتمی در «جزایر پلی نزی»


رییس جمهور فرانسه در سفر به مجمع الجزایر تحت تسلط این کشور در اقیانوس آرام با فشار ساکنین برای عذرخواهی و پرداخت غرامت بابت آزمایشهای اتمی فرانسوی ها مواجه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، امانوئل ماکرون رییس جمهور و تغییرات اقلیمی را با مقامات محلی این مجمع الجزایر تحت کنترل فرانسه به بحث بگذارد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه ، با این حال ماکرون در این سفر، با فشار جدی بومیان این جزایر برای عذرخواهی فرانسه در قبال آثار مخرب دهه ها آزمایشات اتمی در این نواحی همراه شده است.

ساکنین این منطقه تحت تسلط فرانسه ضمن اعتراض علیه رفتارهای استعماری فرانسوی ها، پرداخت غرامت به بازماندگان و آسیب دیدگان از تشعشعات ناشی از این آزمایش ها را خواستار شدند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام فرانسوی که نمی خواست نامش فاش شود مدعی شد، ماکرون در این سفر گام های محکم دلگرم کننده ای در قبال میراث مرگبار آزمایش بمب های اتمی در این مجمع الجزایر را در نظر دارد.

مقامات فرانسوی هرگونه مخفی کاری درباره قرار گرفتن ساکنین و بومیان این نواحی در معرض تشعشعات خطرناک رادیواکتیو را انکار می کنند.

این در حالی است که اخیراً یک وب سایت افشاگر فرانسوی با اشاره به اسناد نظامی فرانسه درباره 193 مورد آزمایش سلاح اتمی در این منطقه، اعلام کرده اثرات زی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشار به فرانسه برای عذرخواهی بابت آزمایش های اتمی در «جزایر پلی نزی»

فشار به فرانسه برای عذرخواهی بابت آزمایش های اتمی در «جزایر پلی نزی»