مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 14:302021-07-24بين الملل

محور های توافق راهبردی آمریکا و عراق منتشر شد


وزارت امور خارجه آمریکا امروز شنبه بخشی از آنچه را که محور های توافق راهبردی با عراق، خوانده شده، منتشر کرد، در حالی که در آن اشاره ای به خروج نظامیان آمریکا از عراق که دغدغه بسیاری از جریان ها و احزاب و نیز گروه های عضو محور مقاومت می باشد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا به نقل از تارنمای خبری میدل ایست نیوز، وزارت امور خارجه آمریکا امروز شنبه با عنوان اینکه نشست کمیته عالی هماهنگی بین عراق و آمریکا در واشنگتن بر گسترش حمایت های آمریکا از عراق تاکید داشته است، بخش هایی از متن توافق را منتشر کرده است.

انتشار این بخش از متن توافق احتمالی، آن هم بدون اشاره به سرنوشت نیرو های نظامی آمریکا در عراق، در رسانه های عراقی در روز شنبه در حالی است که کارشناسان و ناظران مسائل منطقه به توافق بر سر خروج نیرو ها متمرکز بوده اند.

کمیته عالی هماهنگی عراق و آمریکا طی روز های اخیر در جریان سفر فواد حسین وزیر خارجه عراق به واشنگتن دستکم 4 نشست را برای آنچه آماده سازی گفتگو های راهبردی میان دو کشور خوانده می شود، برگزار کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا به بارزترین محور های این توافق پرداخت که السومریه نیوز عراق آن را بازنشر کرده است:بهداشت عمومی و بیماری-آمریکا از طریق برنامه کواکس، 500 هزار دز واکسن کرونای فایزر به عراق اهدا خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محور های توافق راهبردی آمریکا و عراق منتشر شد

محور های توافق راهبردی آمریکا و عراق منتشر شد