مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 تیر 1400 ساعت 03:502021-07-10اقتصادي

89 درصد دام های آذربایجان غربی هویت گذاری شدند


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: به طور میانگین 89 درصد دام های دامداران استان پلاک کوبی و هویت گذاری با هدف جلوگیری از قاچاق دام شدند.

- اظهار کرد: طرح هویت گذاری دام ها از سال 97 آغازشده بود که از پیشرفت چندان خوبی برخوردار نبود و به دلیل اینکه از اواسط سال 99 تحویل نهاده به دامدار منوط به پلاک کوبی شد، شاهد مشارکت دامداران و پیشرفت زیادی در امر پلاک کوبی دام ها بودیم.

وی ضمن تقدیر از مجریان طرح پلاک کوبی و معاونت بهبود تولید دامی سازمان، به رتبه سوم استان در کشور در این زمینه اشاره و تاکید کرد: تا پایان شهریور باید کل دام های استان هویت گذاری شوند.

کرامتی با مقایسه جمعیت دامی استان با آمار پلاک کوبی، اظهار کرد: در بخش گوسفند و بره 99 درصد و در گاو های استان 80 درصد پلاک کوبی شده اند.

وی با اعلام امار پلاک کوبی اتحادیه ها گفت: بیشترین آمار پلاک کوبی شده در استان متعلق به اتحادیه های دام و طیور و کمترین آن به صندوق بیمه کشاورزی است و میانگین کل پلاک کوبی استان را 89 درصد اعلام کردند.

کرامتی اظهار کرد: پلاک 15 رقمی به عنوان کد ملی و شناسنامه دام محسوب می شود و تمامی هزینه های پلاک زنی به عهده دامدار است و دامی که پلاک زده می شود، باید اطلاعات آن در سامانه هویت وزارت جهاد کشاورزی ثبت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

89 درصد دام های آذربایجان غربی هویت گذاری شدند

89 درصد دام های آذربایجان غربی هویت گذاری شدند