مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 تیر 1400 ساعت 05:252021-06-24بين الملل

اشرف غنی با هیاتی بلندپایه عازم آمریکا شد


اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان، در راس هیئتی بلندپایه از این کشور برای دیدار و مذاکره با جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، راهی آمریکا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا از ایندیپندنت، این نخستین دیدار رودرروی روسای جمهور افغانستان و آمریکا از زمان پیروزی جو بایدن است و در شرایطی انجام می شود که تنها یک ماه به خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان باقی مانده است.

کاخ ریاست جمهوری افغانستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: رییس جمهور کشور در جریان این سفر با جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا، اعضای کنگره و سنا، مقام های عالی رتبه دولتی و شخصیت های تاثیرگذار آن کشور جداگانه دیدار خواهد کرد و با آنان در مورد فصل جدید روابط میان دو کشور، تقویت هرچه بیشتر مناسبات دیپلماتیک، تامین مالی، تجهیز و حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی، همکاری آمریکا با بخش های اقتصادی و توسعه ای افغانستان و مبارزه مشترک با تروریسم بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید درباره روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت: در تقویم خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان تا 11 سپتامبر 2021 هیچ تغییری وجود ندارد.

ساکی با بیان اینکه وزارت دفاع آمریکا روند خروج نیروهای این کشور از افغانستان را مدیریت می کند، تصریح کرد: ما در این رون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشرف غنی با هیاتی بلندپایه عازم آمریکا شد

اشرف غنی با هیاتی بلندپایه عازم آمریکا شد