مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 17:402021-06-23اقتصادي

دست اندازهای کرونا در مسیر وصول مهریه


«فرایند مطالبه مهریه در مدت این همه گیری طولانی تر و در مواردی عملاً منتفی شده است و متأسفانه اطاله در رسیدگی و کمرنگ شدن ضمانت اجرای قانون برای دریافت مهریه به دلیل مشکلات اقتصادی و شیوع ویروس کرونا مشکلاتی را برای زنان ایجاد کرده است.

- فرایند مطالبه مهریه در مدت این همه گیری طولانی تر و در مواردی عملاً منتفی شده است و متأسفانه اطاله در رسیدگی و کمرنگ شدن ضمانت اجرای قانون برای دریافت مهریه به دلیل مشکلات اقتصادی و شیوع ویروس کرونا مشکلاتی را برای زنان ایجاد کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه ایران نوشت: بنا بر اعلام سازمان ثبت احوال کشور در سال 99 تعداد 183 هزار و 182 طلاق در کشور به ثبت رسید.

این در حالی است که در سال 98 رقم 176 هزار و 812 طلاق در کشور به ثبت رسیده بود.

در طول زمان، سازوکارهای زیادی برای کاهش نرخ طلاق در کشور ارائه شده است، آخرین دستورالعمل که توسط قوه قضاییه به کار بسته شد، اعلام عدم جلب بدهکاران مهریه در دوران کرونا بود که تنها دستاورد آن در سال 99 و با شروع کرونا ناتوانی دریافت مهریه توسط زنان بود تا جایی که معیشت آنها را با مشکل مواجه کرد.

این فرایند ثابت می کند که حتی کاهش نرخ مهریه و تقلیل یافتن میزان حبس مردان بدهکار مهریه، هیچ یک نتوانستند آنچنان که باید و شاید در کاهش نرخ طلاق نقش داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست اندازهای کرونا در مسیر وصول مهریه

دست اندازهای کرونا در مسیر وصول مهریه