مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 15:452021-06-23اقتصادي

توجه به همسایگان؛ اولویت راهبردی دولت سیزدهم


خلق بازار جدید مبتنی بر مزیت های فراوان موجود در کشورهای همسایه ایران، می تواند موجب افزایش ظرفیت تولیدی برای بنگاه های اقتصادی کشور شده و علاوه بر آن با توجه به رقابتی بودن تجارت خارجی به ارتقاء کیفیت و ضریب بهره وری محصولات تولیدی منجر شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس،  توجه به متغیرهای اقتصادی در شکل گیری روابط دوجانبه و چندجانبه میان کشورها از جمله مهمترین تحولات عرصه روابط بین الملل طی دهه های اخیر است.

بی شک در این میان همسایگان هر کشور با توجه به بسترهای همگن جغرافیایی، فرهنگی و اقتصادی اولین لایه توسعه این روابط هستند.

با توجه به برگزاری سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و لزوم بازبینی در برخی سیاست های جاری به ویژه در حوزه سیاست خارجی به نظر می رسد که یکی از اولویت دارترین بخش ها در این خصوص اهتمام به گسترش روابط در تمامی حوزه ها با همسایگان کشور است.

ضرورت های توجه به سیاست همسایگی را دستِ کم می توان در سه بخش توضیح داد: 1.

تجارت خارجی پیش ران راهبرد جهش تولید؛ خلق بازار جدید مبتنی بر مزیت های فراوان موجود در کشورهای همسایه ایران، می تواند موجب افزایش ظرفیت تولیدی برای بنگاه های اقتصادی کشور شده و علاوه بر آن با توجه به رقابتی بودن تجارت خارجی به ارتقاء کیفیت و ضریب بهره وری محصولا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به همسایگان؛ اولویت راهبردی دولت سیزدهم

توجه به همسایگان؛ اولویت راهبردی دولت سیزدهم