مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 14:052021-06-22اقتصادي

انتشار 2 کتاب درباره «اقتصاد اسلامی» و «عدالت در تفکر اسلامی»


کتاب های «اصول و مبانی اقتصاد اسلامی» نوشته حسن آقانظری و «واکاوی نظریه عدالت در تفکر اسلامی» نوشته رضا غلامی به تازگی راهی بازار کتاب شده اند.

- انتشار 2 کتاب درباره اقتصاد اسلامی و عدالت در تفکر اسلامی کتاب های اصول و مبانی اقتصاد اسلامی نوشته حسن آقانظری و واکاوی نظریه عدالت در تفکر اسلامی نوشته رضا غلامی به تازگی راهی بازار کتاب شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اصول و مبانی اقتصاد اسلامی تالیف حسن آقانظری در 210 صفحه با شمارگان 500 نسخه و قیمت 29 هزار تومان در انتشارات سمت و با همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شده است.

کتاب حاضر به عنوان متن درس اصول و مبانی اقتصاد اسلامی برای دانشجویان رشته های علوم اقتصادی گرایش اقتصاد اسلامی تدوین شده و بنا بر اعلام، افزون بر جامعه دانشگاهی برای سایر علاقه مندان به این حوزه نیز مفید است.

کتاب از سه بخش تشکیل شده است.

در بخش اول نویسنده کلیات و مفاهیم را در قالب شش فصل با عناوین مفهوم علم اقتصاد ، مفهوم مکتب اقتصادی ، مفهوم نظام اقتصاد اسلامی ، فرق بین سه مفهوم علم، مکتب و نظام اقتصادی ، تعریف احکام شریعت و اقسام آن ها(اقسام ثابت و متغیر) و روش استنباط اصول مکتبی –حقوقی- اقتصاد اسلامی از احکام فقهی تبیین کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار 2 کتاب درباره «اقتصاد اسلامی» و «عدالت در تفکر اسلامی»

انتشار 2 کتاب درباره «اقتصاد اسلامی» و «عدالت در تفکر اسلامی»