مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 03:152021-06-21اقتصادي

ناگفته هایی جدید از خشکی زاینده رود


طی یک دهه اخیر همواره اصفهانی ها و به خصوص کشاورزان شاهد خشکی زاینده رود هستند، اما امسال با کاهش بارش ها شرایط تا جایی پیش رفته که طی 9 ماه گذشته، - ایسنا/اصفهان طی یک دهه اخیر همواره اصفهانی ها و به خصوص کشاورزان شاهد خشکی زاینده رود هستند، اما امسال با کاهش بارش ها شرایط تا جایی پیش رفته که طی 9 ماه گذشته، قطره ای آب بر بستر خشک این رودخانه جریان نیافته است، اگرچه معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای اصفهان در بررسی خشکی زاینده رود به عوامل و اتفاقات بسیاری اشاره می کند.

زاینده رود به عنوان بزرگترین رود و جریان دائمی آب منطقه مرکزی ایران با سرچشمه گرفتن از رشته کوه های زردکوه در چهارمحال و بختیاری، در کویر مرکزی ایران حدود 200 کیلومتر به سمت شرق پیش می رود و در نهایت به تالاب گاوخونی می ریزد.

متاسفانه از دهه 80 به دلایل مختلفی این رودخانه دائمی در مقاطعی از زمان خشک و یا بنا بر فشارهای اجتماعی در مقاطع کوتاهی باز و بسته می شود.

کارشناسان از جمله دلایل اصلی خشکی زاینده رود را بارگذاری بیش از اندازه بر این رودخانه و طرح های انتقال آب به یزد، کاشان و .

پیش از اجرای طرح های انتقال آب می دانند، همچنین برداشت بی رویه سالیانه آب در بالادست رودخانه در محدوده سد تا پل کله توسط پمپاژ، استقرار صنایع بزرگ، پالایشگاه، نیروگاه ها در کنار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناگفته هایی جدید از خشکی زاینده رود

ناگفته هایی جدید از خشکی زاینده رود