مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 14:152021-06-21سياسي

بررسی مشکلات تولیدکنندگان واکسن کرونا در نشست امروز کمیسیون اصل 90 مجلس


در جلسه امروز کمیسیون اصل 90 با حضور رییس سازمان غذا و دارو و تولیدکنندگان واکسن کرونا مشکلات تولید واکسن در این بخش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

- علی خضریان نماینده مردم تهران در در این بخش داشته باشیم و این ظرفیت تولید واکسن در کشور ما در دنیا کم نظیر است.

خضریان با بیان اینکه روند تامین واکسن توسط کشورهای خارجی نشان می دهد که سایر کشورها نیاز جمهوری اسلامی ایران به واکسن را به طور کامل تامین نخواهند کرد، افزود: کشور لازم است به عرصه تولید انبوه واکسن ورود کند و دولت و سازمان غذا و دارو برنامه ریزی لازم را برای خرید و حل مشکلات شرکت های تولیدکننده انجام دهند؛ لذا طرز کار سازمان غذا و دارو در رفع مشکلات شرکت ها مهم است و از این جهت کمیسیون به این موضوع ورود کرده است.

وی ادامه داد: در همین خصوص مدیران شرکت ها توضیحاتی را در مورد نحوه عملکرد خود و مشکلاتی که در مسیر تولید واکسن دارند، ارائه کردند؛ از جمله این مشکلات تامین سرمایه در گردش، مواد اولیه، بازگشت سرمایه و ارز مورد نیاز برای خرید تجهیزات از خارج از کشور بود و در کنار این مشکلات تحریم های ظالمانه نیز مسایلی برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد کرده بود.

همچنین گزارشات شرکت های تولیدکننده حاکی از این بود که پیشرفت های خوبی در زمینه تولید واکسن در کشور ما حاصل شده و به دستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی مشکلات تولیدکنندگان واکسن کرونا در نشست امروز کمیسیون اصل 90 مجلس

بررسی مشکلات تولیدکنندگان واکسن کرونا در نشست امروز کمیسیون اصل 90 مجلس