مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 15:152021-06-15بين الملل

میشل عون: الحریری باید با رییس جمهور بر سر تشکیل کابینه به توافق برسد


دفتر اطلاع رسانی رییس جمهور لبنان با صدور بیانیه ای از کسانی غیر از نخست وزیر مکلف که درباره روند تشکیل کابینه جدید لبنان نظر می دهند، خواست در این خصوص به مفاد قانون اساسی پایبند باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، میشل عون رییس جمهور ، دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری لبنان در بیانیه ای گفت: در شرایطی که لبنانی ها به دنبال تشکیل دولت جدیدی هستند که با وخامت اوضاع اقتصادی و اجتماعی در این کشور مقابله کند، اما هر از چند گاهی، ما با اظهارات و مواضعی از منابع مختلف روبرو می شویم که در روند تشکیل کابینه به طور عمدی یا سهوی دخالت می کنند.

بر اساس این بیانیه،  10 ماه است که از استعفای حسان دیاب نخست وزیر لبنان گذشته و سعد الحریری هم از هشت ماه پیش مامور تشکیل کابینه جدید شده  و میشل عون رییس جمهور لبنان هم هرگونه آمادگی و پاسخی را برای تسهیل این کار نشان می دهد، اما کاری پیش نرفته است.

دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری لبنان تاکید کرد: بر اساس قانون اساسی در مکانیزمی که برای تشکیل دولت لبنان دنبال می شود، می بایست میان رییس جمهور و مامور تشکیل کابینه  درباره تشکیل کابینه توافق شود، زیرا منحصرا این دو طرف، با روند تشکیل کابینه و صدور احکام در ارتباط هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میشل عون: الحریری باید با رییس جمهور بر سر تشکیل کابینه به توافق برسد

میشل عون: الحریری باید با رییس جمهور بر سر تشکیل کابینه به توافق برسد