مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 08:452021-06-15پزشكي

خش های خطرناک بر صدا


اختلال صدایی که بیش از چند روز باقی بماند نیازمند پیگیری و بررسی جدی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه جام جم نوشت: گرفتگی صدا از آن دست عوارضی است که بسیاری از ما، به ویژه وقتی برای یکی - دو ساعت با صدای بلند حرف می زنیم یا از سر استرس و تنش جیغ می کشیم، آن را تجربه می کنیم.

معمولا این نوع گرفتگی ها موقتی و غیر خطرناک محسوب می شود اما گرفتگی صدا را وقتی که بیش از دو هفته طول بکشد باید جدی گرفت، زیرا اولین علامت آسیب دیدگی حنجره معمولا گرفتگی صداست و علت این گرفتگی هم از یک عفونت ویروسی ساده مانند سرماخوردگی تا بیماری های جدی مانند سرطان حنجره می تواند متفاوت باشد.

با این تفاسیر در گفت وگو با دکتر مهشید آقاجان زاده، عضو هیات علمی گروه گفتاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با عوامل موثر در گرفتگی صدا و ضرورت درمان آن بیشتر آشنا می شویم.

آیا هر نوع گرفتگی صدا یا ناتوانی در بلند صحبت کردن، اختلال صوتی محسوب می شود؟ اختلال صدا شامل هر نوع گرفتگی در صدا و تولید صدای غیر طبیعی است.

برای توصیف اختلال صدا سه تعریف بیان شده است؛ در تعریف اول اختلال صدا وقتی وجود دارد که صدای گوینده از صدای سایر افراد با همان فرهنگ و از همان جنسیت و محدوده سنی متفاوت باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خش های خطرناک بر صدا

خش های خطرناک بر صدا