مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 03:252021-06-14اجتماعي

کانون های بحرانی فرسایش بادی در سمنان شناسایی شد


معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: حدود 477 هزار و 791 هکتار از اراضی در 20 منطقه به عنوان کانون های بحرانی فرسایش بادی شناخته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان به نقل از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، علی اصغر جلالی اظهار کرد: کاهش سطح بیابان های استان و احیای آن ها به طرق مختلف همواره یکی از برنامه های مهم این معاونت است که برای سال های آینده نیز ادامه دارد.

وی افزود: عملیات بیابان زدایی در استان سمنان به روش های نهال کاری با گونه های مقاوم، احداث بادشکن و پروژه کنترل هرزآب به همراه بذرپاشی و قرق صورت پذیرفت و در حال حاضر، حیات اکولوژی در بخشی از بیابان های استان که در آن ها عملیات بیابان زدایی انجام شده، در جریان است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار کرد: مقابله با بیابان زایی عبارت است از مجموعه اقداماتی که در چارچوب طرح های جامع توسعه در مناطق خشک و نیمه خشک تا خشک نیمه مرطوب صورت می گیرد که مبتنی بر توسعه پایدار بوده و عملکرد اجرایی استان از ابتدا تاکنون شامل سه گروه فعالیت های بازدارنده، اصلاحی و احیا است.

جلالی یکی از فعالیت های اجرایی استان سمنان در راستای بیابان زدایی را نهال کاری با استفاده از گونه های گیاهی مقاوم تاغ، آتریپلکس، قره داغ، اسکمب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کانون های بحرانی فرسایش بادی در سمنان شناسایی شد

کانون های بحرانی فرسایش بادی در سمنان شناسایی شد