مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 خرداد 1400 ساعت 07:102021-06-02سياسي

حراجی برای 95 درصد ایرانی ها/ از پشت پرده یارانه ها بگویید


وقتی 95 درصد جمعیت یک کشور، یک دریافتی مشترک ماهانه داشته باشند و با گذشت 10 سال و مستهلک شدن مبلغ آن، حتی ثروتمندان حاضر به دست کشیدن از آن نباشند، - وقتی 95 درصد جمعیت یک کشور، یک دریافتی مشترک ماهانه داشته باشند و با گذشت 10 سال و مستهلک شدن مبلغ آن، حتی ثروتمندان حاضر به دست کشیدن از آن نباشند، یعنی ابزاری وجود دارد که کاندیداهای ریاست جمهوری هم روی آن تمرکز کرده و انگار وارد حراجی شده و رقم بالای رقم بیاورند؛ یارانه های نقدی سال هاست که چنین نقشی را برای رقابت های سیاسی بازی می کند و اغلب در آن احترام به مردم و اصلاح رویه دیده نمی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بعد از سالها اختلاف نظر، سرانجام در آذر 1389 محمود احمدی نژاد به عنوان رییس دولت دهم آغازگر قانون هدفمندی یارانه ها بود؛ طرحی که قرار بود گام بزرگی در طرح تحول اقتصادی ایران باشد، به نحوی پیش رفت که ظاهرا به آفتی برای اقتصاد و ابزاری برای رقابت های سیاست تبدیل شده است.

براساس قانون، باید در دوره مشخص دولت جهت اصلاح قیمت سوخت و یارانه های این بخش حرکت کرده و از منابع آن در مسیر رفاه و حمایت از مردم ،بهداشت و سلامت و البته تولید استفاده می کرد.

اما از همان ابتدا یارانه های نقدی طوری پایه ریزی شد که دیگر مجالی برای بخش های دیگر باقی نگذاشت و سالیان سال هرآنچه در بخش درآمدی هدفمند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حراجی برای 95 درصد ایرانی ها/ از پشت پرده یارانه ها بگویید

حراجی برای 95 درصد ایرانی ها/ از پشت پرده یارانه ها بگویید