مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 ساعت 01:352021-05-18پزشكي

آمار: یک میلیارد نفر در جهان مبتلا به فشارخون بالا هستند


فشارخون بالا یکی از بیماری های مزمن است که از آن به عنوان قاتل خاموش نیز یاد می شود و حداقل یک میلیاردنفر به آن مبتلا هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، فشار خون بالا که به آن فشار خون نیز می گویند ، یکی از شایع ترین بیماری های مزمن است.

طبق گفته سازمان جهانی بهداشت جهانی (WHO) اغلب از آن به عنوان قاتل خاموش یاد می شود زیرا علائم واضحی را نشان نمی دهد اما خطر بیماری های مرتبط به قلب، مغز، کلیه و سایر بیماری ها را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

کارشناسان بهداشتی تأکید می کنند، فشار خون بالا منجر به مشکلات سلامتی از جمله درد قفسه سینه یا آنژین سینه، بیماری عروق کرونر قلب، نارسایی کلیه و انفارکتوس میوکارد یا حمله قلبی می شود.

از جمله عوامل خطر این بیماری می توان به رژیم های غذایی ناسالم - مصرف زیاد سدیم، نمک و چربی، چاقی، استرس ذهنی، اثرات دارویی، استعمال دخانیات و نوشیدن و عدم تحرک جسمی اشاره کرد.

سازمان جهانی بهداشت همچنین سابقه خانوادگی فشار خون بالا، سن بالای 65 سال و بیماری های همزمان مانند دیابت یا بیماری کلیوی را به عنوان عوامل خطر غیر قابل اصلاح مرتبط با فشار خون بالا ذکر کرده است.

این سازمان بهداشت در سال 2019 اعلام کرد که تخمین زده می شود 1.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار: یک میلیارد نفر در جهان مبتلا به فشارخون بالا هستند

آمار: یک میلیارد نفر در جهان مبتلا به فشارخون بالا هستند