مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 22:252021-05-17پزشكي

آخرین وضعیت سلامت بچه فیل متولد تهران


بچه فیل تازه متولد شده در ایران، به خوبی توانایی شیر خوردن را پیدا کرده و هم اکنون بچه فیل و مادرش برای حفظ سلامتی در قرنطینه به سر می برند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، صادق گلزاری رییس دامپزشکی شهر تهران با اشاره به تولد اولین فیل در ایران اظهار کرد: به واسطه تلاش های شبانه روزی مراقبین و کادر درمانی باغ وحش ارم از حدود ساعت 12 روز گذشته بچه فیل توانست به خوبی توانایی شیر خوردن را پیدا کند.

وی با بیان اینکه اقدامات حمایتی و مراقبتی شدید و تجویز دارو های تقویتی مخصوص برای فیل مادر در حال انجام است، گفت: این بچه فیل هم اینک بدون مشکل و با کمک مراقبین و دامپزشک روزانه بیش از 20 بار و هر بار به مدت 30 تا 40 ثانیه و در هر وعده حدود 400 سی سی شیر می خورد.

رییس دامپزشکی شهر تهران ادامه داد: بچه فیل روزانه به حدود 8 تا 10 لیتر شیر نیاز دارد و میزان افزایش وزن بسته به جثه و شرایط حیوان از 700 تا 1100 گرم متفاوت است.

گلزاری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال آلودگی بچه فیل به موارد عفونی و ویروسی تا اطلاع ثانوی مادر و نوزاد تحت شرایط قرنطینه ای بسیار شدید و کنترل شده نگهداری می شوند و فعلا امکان بازدید برای عموم وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت سلامت بچه فیل متولد تهران

آخرین وضعیت سلامت بچه فیل متولد تهران