مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 07:002021-05-17اقتصادي

قیمت گذاری بلیت اتوبوس به تشکل های صنفی واگذار شد/ افزایش نرخ تا سقف تورم سالیانه


شورای عالی ترابری دستورالعمل تعیین نرخ بلیت حمل ونقل عمومی مسافر جاده ای را تعیین کرد که بر این اساس افزایش نرخ بلیت تا سقف نرخ تورم سالیانه بخش حمل ونقل تصویب شد.

- به نقل از وزارت راه و شهرسازی، دستورالعمل تعیین نرخ بلیت حمل ونقل عمومی مسافر جاده ای در نشست 217 شورای عالی هماهنگی ترابری کشور تصویب شد.

هدف از این دستورالعمل تشریح سیاست های تعیین نرخ بلیت ناوگان عمومی مسافر جاده ای به طوری که منافع کلیه ذی نفعان شامل فعالان و دست اندرکاران از جمله شرکت ها و مؤسسات حمل ونقل مسافر جاده ای، مالکین ناوگان، رانندگان و مسافران که به عنوان خدمات گیرندگان بخش حمل ونقل عمومی مسافر جاده ای هستند را در نظر بگیرد.

دامنه کاربرد آن شامل کلیه ناوگان فعال در حمل ونقل عمومی جاده ای مسافر اعم از اتوبوس، مینی-بوس، میدل باس، سواری کرایه و ون که در مسیرهای داخلی کشور تردد می کنند، خواهد بود.

میزان تعدیل نرخ پایه سالیانه به پیشنهاد کانون ها و اتحادیه های هر بخش تا سقف نرخ تورم سالیانه بخش حمل ونقل اعلامی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می شود.

پس از تعیین نرخ از سوی اتحادیه ها یا کانون های ذی ربط، مراتب به سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای منعکس و پس از تأیید سازمان به جهت انطباق با ضوابط، برای اجرا به اتحادیه یا کانون مربوطه ارسال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت گذاری بلیت اتوبوس به تشکل های صنفی واگذار شد/ افزایش نرخ تا سقف تورم سالیانه

قیمت گذاری بلیت اتوبوس به تشکل های صنفی واگذار شد/ افزایش نرخ تا سقف تورم سالیانه