مطالب مرتبط:
نشست «نگاهی عمیق به دنیای رسانه ها» برگزار می شود
نویدکیا: رفتار کمیته انضباطی حرفه ای نبود/ گذاشتند دربی تمام شود بعد حکم دادند
خداحافظی آریا نسیمی شاد از دنیای حرفه ای شنا
خداحافظی آریا نسیمی شاد از دنیای حرفه ای شنا
نقش روز افزون روابط عمومی در دنیای ارتباطات
-68 5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 10:302021-05-17دانش

انیمیشن ها چگونه به دنیای ما پا گذاشتند؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، پنج هزار سال پیش، وقتی برای اولین بار یک هنرمند ایرانی در تلاش بود حرکت یک بز را روی سفالی که در دست داشت، - انیمیشن، صنعتی دانش محور است که به میزان زیادی به نیروی انسانی ماهر متکی است.

سال هاست که انیمیشن در دانشگاه های ایران تدریس می شود، اما همچون رشته های دیگر، هنوز ارتباط قوی بین دانشگاه و صنعت در این حوزه برقرار نشده است به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، پنج هزار سال پیش، وقتی برای اولین بار یک هنرمند ایرانی در تلاش بود حرکت یک بز را روی سفالی که در دست داشت، به تصویر بکشد، فکرش را هم نمی کرد خلاقیت او سرآغازی باشد برای شکل گرفتن هنر-دانشی که قرار است جهان را متحول کند.

آخرین گزارش ها نشان می دهد که درحال حاضر حدود 3 میلیارد نفر در جهان خود را با بازی های رایانه ای سرگرم می کنند، بازار فیلم های سینمایی انیمیشن نیز به همین میزان داغ است و می توان تخمین زد که بیش از 50 درصد جمعیت جهان به طور روزانه با اشکال مختلفی از انیمیشن سروکار دارند.

انیمیشن یا پویانمایی نمایش تند و پیوسته تصاویری است که باعث ایجاد توهم حرکت در ذهن انسان می شوند.

حرکت روان تصاویر پویا در انیمیشن ها، ناشی از یک خطای دید است که به دلیل پدیده ماندگاری تصاویر پدید می آید.

ساخت اولین دستگاهی که توانست از این خطای دید استفاده کند و اولین انیمیشن را به تصویر بکشد، به قرن هفدهم میلادی بازمی گردد.

Phenakistoscope نام دستگاهی بود که در سال 1832 میلادی توسط جوزف پلاتو و سیمون وان استامفر اختراع شد.

این وسیله از دو صفحه دایره ای تشکیل شده بود که با حرکت آنها، تصاویری که به صورت فریم به فریم نقاشی شده بودند، با سرعت به حرکت درمی آمدند و یک تصویر متحرک را خلق می کردند.

Zoetrope نیز وسیله دیگری بود که با همین تکنیک به نمایش انیمیشن می پرداخت.

اولین فلیپ بوک توسط جان بارنس در سال 1868 اختراع شد.

مزیت این وسیله آزادی بیشتر افراد برای ساخت و نمایش انیمیشن های طولانی تر و دارای صحنه های متفاوت براساس نقاشی های دستی بود.

توسعه این وسایل در کنار شکل گیری اولین دستگاه های ساخت فیلم، منجر به ساخت اولین فیلم کاملا متحرک توسط استوارت بلکتون در سال 1906 شد.

در این فیلم از تکنیک استاپ موشن استفاده شده بود.

اولین فیلم انیمیشن دستی نیز دو سال بعد در سال 1908 توسط امیل کول تولید شد.

این موضوع آغاز صنعت انیمیشن بود.

صنعتی که ارزش فعلی بازار آن حدود 270 میلیارد دلار برآورد می شود.

امروزه انیمیشن به رسانه ای فوق العاده تاثیرگذار تبدیل شده است.

رسانه ای که تلفیقی از هنر و علم در بالاترین سطح ممکن است و به صورت گسترده و وسیعی توسط مردم جهان درحال استفاده و علاوه بر سرگرمی که شامل فیلم، سریال، بازی های کامپیوتری و.

می شود، دارای کاربرد های وسیعی در حوزه آموزش و توسعه علوم نیز است.

انیمیشن در ابتدا ابزاری بود برای انسان ها تا بتوانند توسط آن تخیلات خود را به تصویر بکشند، تخیلاتی که بنیان گذار تمدن های بشری هستند.

تخیلاتی که روزبه روز جلوه واقعی تری به خود گرفتند و اکنون نمی توان مرز دقیقی برایشان در قیاس با واقعیت ترسیم کرد.

در زمانی که انسان ها در احاطه رسانه ها قرار گرفته اند و این مالکان رسانه هستند که به مردم القا می کنند درباره چه چیزی و چطور بیندیشند، هنر انیمیشن در تلفیق با دانش روز به شکل ابزاری درآمده است که می تواند به هر فکر و مفهومی جلوه واقعی ببخشد و آن را برای مخاطبان قابل قبول کند.

افراد زیادی بعد از دیدن انیمیشن soul اعتراف کرده اند که روز ها و هفته ها درگیر مفاهیمی بودند که توسط این فیلم به مخاطبان القا می شود.

فیلمی که در پس پرده به ظاهر کودکانه و ساده اش سرشار از مفاهیم عمیق و قابل تامل است.

مفاهیمی که در قالبی به غیر از انیمیشن نمی توانست به این میزان تاثیرگذار و گیرا بیان شود.

درحالی که فیلم شیرشاه که 2 سال پیش در سینما های جهان به نمایش درآمد، به ما نشان داد چطور کامپیوتر ها توانسته اند انیمیشنی را که کمتر از 30 سال پیش با تکنیک دوبعدی ساخته شده بود به فیلمی شبه رئال تبدیل کنند، توسعه دهندگان بازی های رایانه ای درتلاش هستند به این پله از موفقیت در گیم های ویدئویی دست پیدا کنند.

تصور کنید شما می توانید با استفاده از تکنولوژی VR در دنیایی قدم بگذارید که با واقعیت مو نمی زند و ساعت ها و روز ها و ماه ها می تواند شما را به خود مشغول کند.

بعد از 5 سال هنوز آثار خبر هایی که از تب و تاب بازیکنان pokemon go در رسانه ها منتشر می شد در یاد ها هست.

بازی ای که با استقبال فراوانی مواجه شد و توانست رکورد سریع ترین آمار دانلود را در گوگل پلی کسب کند و در مدت کوتاهی 10 میلیون بار از گوگل پلی و 5.

7 میلیون بار از اپ استور دانلود شود.

بازی ای که با دوختن دنیای فانتزی انیمیشن به واقعیت خبرساز شد.

در دنیای امروزی با تکنولوژی هایی مثل Deep fake دیگر نمی شود به هیچ فیلم و صدایی استناد کرد، ولی همین فیلم ها در کسری از ثانیه با وایرال شدن در فضای مجازی و رسانه های شخصی ما می تواند زندگی افراد زیادی را به خطر بیندازد.

این قدرت غیرقابل تصور انیمیشن که با دانش روز گره خورده است، باعث شده بیشتر کشور های جهان برای اینکه بتوانند نقشی در فرهنگ آینده بشریت داشته باشند به صرافت بومی سازی این هنر صنعت بیفتند و هنرمندان خود را به این ابزار فوق العاده مجهز کنند.

امروز پیشرفت های علمی، انسان ها را قادر ساخته است که با توسعه تکنولوژی deep fake و سه بعدی سازی آن بتوانند کالبدی دیجیتالی برای خود بسازند و آن را به صورت زنده یا از پیش تعیین شده به حرکت درآورند.

درحالی که ساختن نسخه های دیجیتال در سال های پیش به شدت سخت و زمان بر بود و توسط تیم های متخصص برای به کارگیری در فیلم ها استفاده می شد، امروزه با توسل به کامپیوتر های پرقدرت که دارای کارت گرافیک های سریع و قوی هستند و استفاده از هوش مصنوعی و دیپ لرنینگ این کار به آسانی انجام می شود.

کمپانی های فیلمسازی کم کم به تکنولوژی ای مجهز می شوند که آن ها را از دادن پول های سرسام آور به بازیگران بی نیاز می کند، چون می توانند انسان های دیجیتالی بسازند که مالکیت شان در اختیار خودشان است و آن ها را از بازیگران بی نیاز می سازد.

درحالی که حدود 80 کشور در جهان درتلاش هستند به این هنر صنعت دست پیدا کنند، تنها می توان از 20 کشور نام برد که توانسته اند تاکنون نقش پررنگی بین بازیگران جهانی این عرصه بازی کنند.

آمریکا، کانادا، ژاپن، انگلیس، فرانسه، مالزی، هند، اسپانیا، سنگاپور، کره جنوبی و چین ازجمله کشور هایی هستند که نقش پررنگی در صنعت جهانی انیمیشن دارند.

ایران نیز سال هاست که در حوزه انیمیشن مشغول فعالیت است.

هنر پویانمایی در دهه 1950 میلادی در ایران به صورت تجربی آغاز شد.

پویانمایی ایران مدیون تلاش های نورالدین زرین کلک، موسس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران است که با مرتضی ممیز، پدر گرافیک ایران و هنرمندان دیگری، چون فرشید مثقالی، علی اکبر صادقی و آراپیک باغداساریان همکاری می کرد.

پویانمایی ایران از اواخر دهه 50 میلادی وارد عرصه شد.

نخستین تلاش ها برای ساخت پویانمایی در ایران توسط اشخاصی مانند اسفندیار احمدیه، جعفر تجارتچی، پرویز اصانلو، نصرت الله کریمی، پترس پالیان و اسدالله کفافی بین سال های 1335 تا 1340 خورشیدی و در اداره کل فرهنگ و هنر های زیبای تهران صورت گرفت.

پس از انقلاب اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سیمای جمهوری اسلامی ایران (مراکز استان ها)، مرکز صبا، انجمن سینمای جوانان ایران و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی مراکزی بودند که به صورت دولتی اقدام به فعالیت در زمینه انیمیشن می کردند.

در دهه اخیر با ظهور انیمیشن های کامپیوتری 3D، ایران توانسته رشد خوبی را در زمینه پویانمایی تجربه کند.

هم اکنون استودیو های زیادی در حوزه فیلم انیمیشن و گیم در ایران مشغول فعالیت هستند که توانسته اند نیرو های متخصص زیادی را در این زمینه پرورش دهند.

بااین حال هنوز نمی توان ادعا کرد که انیمیشن در ایران به شکل یک صنعت مستقل درآمده است.

بخش قابل توجهی از تولیدات در این زمینه دولتی و حاکمیتی است و دولت اصلی ترین بازیگر این میدان است.

استودیو های مستقل انیمیشن مثل هنرپویا نیز با چالش های فراوانی در حوزه اقتصاد، منابع انسانی، زیرساخت ها و.

مواجه هستند که فعالیت در این صنعت نوپا را سخت و طاقت فرسا کرده است.

انیمیشن، صنعتی دانش محور است که به میزان زیادی به نیروی انسانی ماهر متکی است.

سال هاست که انیمیشن در دانشگاه های ایران تدریس می شود، اما همچون رشته های دیگر، هنوز ارتباط قوی بین دانشگاه و صنعت در این حوزه برقرار نشده است.

تعداد زیادی از نیرو های متخصص در شرکت های انیمیشنی بدون رفتن به دانشگاه این مهارت را فراگرفته اند و تعداد زیادی از دانشجویان رشته های هنر نتوانسته اند به شرکت های تولیدی وارد شوند.

در این وضعیت با توجه به شرایط اقتصادی ایران، نرخ مهاجرت متخصصان انیمیشن ایرانی نیز بسیار بالاست و هرساله تعداد زیادی از فعالان این صنعت به کشور هایی مثل مالزی، ترکیه، کانادا و.

مهاجرت می کنند.

بااین حال می توان به رشد این صنعت در کشور امیدوار بود.

انیمیشن علاوه بر بعد فرهنگی به عنوان کالایی دانش بنیان می تواند به راحتی با دور زدن تحریم ها به اقتصاد کشور کمک کند.

ارزآوری این هنر و صنعت با توجه به مزیت پایین بودن هزینه تولید در ایران روزنه امیدی است که مسئولان به این بخش از صنعت سرگرمی نگاه ویژه تری داشته باشند و با فراهم سازی زیرساخت ها و تسهیل قوانین، ایران را به عنوان مهم ترین قطب انیمیشن سازی در منطقه مطرح کنند.

انیمیشن ها ماشین های زمان امروزی جهان هستند.

آن ها قادر هستند که ما را به 1000 سال قبل یا 1000 سال بعد ببرند و دنیا را آن طور که می خواهند برای ما به نمایش بگذارند.

انیمیشن ها می فروشنددر سینمای امروز جهان یکی از گونه های پرمخاطب به حساب می آید.

در پنج سال گذشته همواره نام یک انیمیشن در بین پنج فیلم پرفروش باکس آفیس جهانی خودنمایی می کند.

فروش بیش از یک میلیارد دلاری هرکدام از این آثار نشان دهنده توجه ویژه مخاطبان سینما به ویژه کودکان و نوجوانان به این محصولات است.

در سال 2019 انیمیشن های یخ زده 2 و داستان اسباب بازی های 4 در مجموع فروشی 2.

5 میلیارد دلاری داشتند که در جدول باکس آفیس جهانی رتبه های خوبی را به خود اختصاص داده اند.

در همان سال 2019 انیمیشن شیرشاه توانست به فروش خوبی برسد و رقمی بیش از 1.

657 میلیارد دلار را از آن خود کند.

شیرشاه با بودجه ای 260 میلیون دلاری ساخته شد و فروش خوب آن در جهان باعث شد که به دومین فیلم پرفروش سال 2019 و هفتمین فیلم پرفروش تاریخ سینما بدل شود.

شیرشاه همچنین پرفروش ترین فیلم پویانمایی تاریخ سینماست.

در سال 2018 نیز پنج فیلم از 20 اثر برتر باکس آفیس جهانی متعلق به سینمای کودک و نوجوان است که درآمد 3.

4 میلیارد دلاری داشته اند.

نکته جالب درمورد این آثار گستردگی بازار فروش اقلام جانبی آنهاست که سود های فراوانی را نصیب کمپانی های سازنده آن ها می کند.

یخ زده (فروزن)، شگفت انگیزان، داستان اسباب بازی ها، من نفرت انگیز، مینیون ها و.

دنباله دار های پول سازی هستند که تاثیرشان روی کودکان و نوجوانان جهان فوق العاده زیاد است و درآمد های سرشاری را نصیب تولیدکنندگان شان می کند.


کلید واژه ها: انیمیشن - هنرمند ایرانی - دانش - بازی های رایانه ای - دانشگاه های ایران - خبرگزاری - گزارش - فیلم های سینمایی - ایران - دانشگاه - دانشگاه و صنعت - فرهنگی - ایرانی - هنرمند - نیروی انسانی - میزان - اولین - رایانه ای - هزار - قرار - گروه - تلاش - صنعت - جهان - میلیارد - سینمایی - برقرار - رایانه - خلاقیت - ارتباط

آخرین اخبار سرویس:
ویدئو | ساخت نخستین ساختمان با استفاده از چاپگرهای سه بعدی شرکتی دانش بنیان

نگرانی دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص قطعی برق حین امتحانات

حذف کنکور در دستور کار دولت سیزدهم قرار گیرد

مهندس عمران

استخدام رستوران شاندیز فودلند

تار عنکبوت گیاهی جایگزین پلاستیک می شود!

کشف سیاره ای عجیب شبیه به زمین!

راه اندازی 34 شرکت دانش بنیان در پارک پردیس از سوی محققان ایرانی خارج از کشور

صندوقدار رستوران

مهلت ثبت نام آزمون استخدامی دانشگاه ها تمدید شد

بازگشت عادل وعده انتخاباتی شد/ عراق بازی مرگ نیست بازی زندگی است

آخرین مناظره با پایان باز/ همفکری برای افزایش مشارکت وظیفه دانشگاه است

کار کابینت سازی

لزوم آشنایی کامل کارشناسان پژوهش دانشگاه با حوزه علوم عملی

فیگور پولداری «بهرام رادان»/ عکس

موسیقی قبل از خواب چه بلایی سرتان می آورد؟

دستیابی به دانش توانبخشی با واقعیت مجازی

چهره باورنکردنی «فرزاد فرزین»/ عکس

راه های رسیدن به انتخاب درست

افتتاح مرکز نوآوری و شتابدهی پارک علم و فناوری کرمانشاه

معاون فرهنگی وزارت علوم سرپرست سازمان امور دانشجویان شد

استخدام سه نفر منشی خانم در شرکت

سرپرست سازمان امور دانشجویان ایران منصوب شد

آزادی 63 زندانی جرایم غیرعمد در فارس

آزادی 63 نفر از زندانیان نیازمند فارس

چهاردهمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی در واحد قزوین برگزار شد

ستاره چشمک زن به اندازه 100 برابر خورشید کشف شد

دعوت رییس، معاونان و روسای استانی دانشگاه آزاد اسلامی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات 1400

کشف ستاره چشمک زن؛ 100 برابر خورشید

آزادی 63 نفر در استان فارس

غلامرضا غفاری به عنوان سرپرست سازمان امور دانشجویان ایران منصوب شد

جدول خاموشی های تهران از 22 تا 27 خرداد

سرپرست سازمان امور دانشجویان ایران منصوب شد

ورودی های جدید دانشگاه شریف مهر به دانشگاه نمی روند

بیش از 48 هزار دوز واکسن کرونا در خراسان جنوبی تزریق شد

مراسم اهدای جوایز به نفرات اول تا سوم طرح کمند در استان تهران

طرح استاد دانشگاه تهران در میان طرح های مشترک پژوهشگران ایران و ترکیه

دانش آموخته دانشگاه آزاد قم رتبه دوم جشنواره ملی قرآن و عترت را کسب کرد

امکان شبیه سازی جریان های الکترونی ناشی از مغناطیس درون نانوذرات طلا فراهم شد

مهلت ثبت نام در آزمون استخدامی وزارت علوم تمدید شد

دانشگاه آزاد به دنبال توسعه شبکه ای با رویکرد منطقه ای و عدالت اجتماعی است

استارت آپ ملی اسباب بازی دانش آموزان در ایستگاه پایانی

آخرین رتبه بندی دانشگاه های جهان اعلام شد/ ام آی تی برترین دانشگاه جهان

پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران دانشجو می پذیرد

بازدید مسئولان از مرکز رشد و امکانات آزمایشگاهی، کارگاهی و فناوری واحد شیراز

28خرداد آخرین مهلت دانشجویان برای شرکت در مسابقه سیزده

سرمایه انسجام اجتماعی ولایت پذیری و مشارکت در ایران در مقایسه با سرمایه اجتماعی چین

فعال سازی بخش خصوصی برای رفع چالش های حوزه آب

دعوت به چالش ساخت حسگرهای شیمیایی مورد نیاز صنعت هوایی

معاون رییس جمهور: حل معضل تأمین آب شرب با استفاده از فناوری های نوین در اولویت قرار دارد

مهلت ثبت نام آزمون استخدامی دانشگاه ها تمدید شد

زرین آمیزی: مهلت ثبت نام آزمون استخدامی دانشگاه ها تمدید شد/ثبت نام بیش از 20 هزار داوطلب

ترم تابستانی دانشگاه فردوسی مشهد از 26 تیر آغاز می شود

تشکیل کمیته استانی ارزیابی بخشنامه طرح (الف) و (ب) در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج

مهلت ثبت نام آزمون استخدامی دانشگاه ها تمدید شد/ نام نویسی 20 هزار نفر

حضور منتخبان رویداد کتاب و کودک

نانوحفره های کنترل شده از ورود ذرات جلوگیری می کنند

مهلت ثبت نام آزمون استخدامی دانشگاه ها تمدید شد/ثبت نام بیش از 20 هزار داوطلب

آخرین خبراز واکسیناسیون اعضای هیئت علمی و دانشجویان

استخدام نیروی حسابدار برای شرکت

واقعیت مجازی 2 / نشریه «مگیت» انجمن علمی کامپیوتر موسسه آموزش عالی ارشاد دماوند منتشر شد

استخدام تراشکار

مهلت ثبت نام آزمون استخدامی دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری تمدید شد

سازمان سنجش: کنکور در موعد مقرر برگزار می شود

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص تمدید مهلت ثبت نام و اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون استخدام پیمانی دانشگاه ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال 1400

دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی لرستان رتبه نخست تندیس ملی فرشته سلامت را کسب کرد

آغاز ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته؛ فردا

تولد موش های سالم از اسپرم هایی که 6 سال در فضا بودند!

ثبت نام بیش از 20 هزار نفر در آزمون استخدامی وزارت علوم

کنکور طبق زمان بندی مقرر برگزار می شود

صعود پنجاه پله ای دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه بندی تایمز 2021

ظرفیت پذیرش دکتری کاهش یافت

دوره آموزشی «پایتون» برگزار می شود

نشست «هنر انتخاب» از سوی دانشگاه الزهرا(س) برگزار می شود

همایش ملی هزاره شیخ طبرسی برگزار می شود

زمان برگزاری گروه های آزمایشی کنکور 1400 اعلام شد

کاهش پذیرش 117 نفر در مقطع دکتری دانشگاه علامه طباطبایی

تولید 6 محصول تحریمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل

جزییات برگزاری آزمون بسندگی زبان انگلیسی دانشگاه شریف اعلام شد

روباتی که احساسات انسان را درک می کند

بازرسان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس از واحد ارسنجان بازدید کردند

دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی قم جزو نفرات برتر تندیس ملی فرشته سلامت قرار گرفت

ظرفیت پذیرش دکتری کاهش یافت

دانشگاه شریف؛ بهترین دانشگاه ایران در جدیدترین رتبه بندی جهانی «کیو اس»

افتتاح موسسه خیریه اکرام باران رحمت نیروی زمینی ارتش

این ربات از احساس انسان ها باخبر است

ظرفیت پذیرش دکتری کاهش یافت/ برگزاری مصاحبه مجدد در صورت قطعی برق

واکسیناسیون اعضای هیئت علمی و دانشجویان از ماه آینده آغاز می شود

ثبت نام 20 هزار نفر در آزمون استخدامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری

دادخواهی اساتید دانشگاه آزاد در فضای مجازی

اعلام سهمیه استخدام پیمانی در دانشگاه صنعتی شریف

هواپیما و قطارهای سریع سرزمین وسیع در راه صادرات/ از سیستم حمل و نقل در روسیه چه می دانید؟

رویداد ارائه نیاز های فناورانه حوزه ابزار دقیق و اتوماسیون 28 تیر برگزار می شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: حوزه های علمیه مطمئن ترین مراکز در امر تربیت معلم هستند

مطالبات مردم اصفهان از رییس جمهوری آینده / مردم: دیوار کج بردن آب اصفهان رو چه کسی پایه گذاشت؟

تمام دانشجویان تا پایان پاییز واکسینه می شوند/آموزش حضوری می شود؟

تمام دانشجویان تا پایان پاییز واکسینه می شوند/آموزش حضوری می شود؟

مشاهده ذراتی که بین ماده و پادماده تغییر می کنند!

موسیقی قبل از خواب چه بلایی سرتان می آورد؟

ایده های نوآورانه در حوزه خودمراقبتی و نگهداری از بیماران کرونایی جذب می شوند

انیمیشن ها چگونه به دنیای ما پا گذاشتند؟

انیمیشن ها چگونه به دنیای ما پا گذاشتند؟