مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 12:302021-05-15اقتصادي

عضو شورای شهر: متروی تهران با روند فعلی 20 سال آینده هم تکمیل نمی شود


برای تکمیل کلیه خطوط متروی تهران چیزی حدود 200 هزار میلیارد تومان هزینه لازم است و ما اگر با روند فعلی جلو برویم تا 20 سال آینده هم خطوط متروی تهران تکمیل نمی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد علیخانی عصر امروز در مراسم افتتاح ایستگاه های اقدسیه و مرزداران در خطوط سه و شش مترو از نحوه پوشش خبر آغاز ساخت قطعه اول خط ده مترو توسط صداوسیما انتقاد کرد و گفت: ثمره زحمات همکاران من در مدیریت شهری تکمیل و توسعه چهل کیلومتر از خطوط متروی ما در این دوره بوده است.

همچنین حدود 30 ایستگاه مترو افتتاح شده است که به نرخ امروز 20 هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی افزود: برآورد ما در کمیسیون عمران و حمل و نقل برای تکمیل کلیه خطوط متروی تهران چیزی حدود 200 هزار میلیارد تومان هزینه لازم است و ما اگر با روند فعلی جلو برویم تا 20 سال آینده هم خطوط متروی تهران تکمیل نمی شود؛ لذا هم کمک دولت لازم است و هم اقداماتی مانند تی او دی در 300 متری ایستگاه ها که می توان تراکم را افزایش داد و درآمد آن را صرف خطوط کرد که رقم بزرگی را شامل می شود.

وی ادامه داد: یکی از روش هایی که می توان به تکمیل متروی تهران سرعت داد بازنگری در طرح تفصیلی است و شورای عالی شهرسازی می تواند در این موضوع ورود کند و اصلاح طرح تفصیلی در این راستا در برنامه سوم شورا آمده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضو شورای شهر: متروی تهران با روند فعلی 20 سال آینده هم تکمیل نمی شود

عضو شورای شهر: متروی تهران با روند فعلی 20 سال آینده هم تکمیل نمی شود