مطالب مرتبط:
اهتزاز پرچم ایران در مهم ترین جشنواره های انیمیشن جهان | انیمیشن، محصولی راهبردی است
اهتزاز پرچم ایران در مهم ترین جشنواره های انیمیشن جهان | انیمیشن، محصولی راهبردی است
لغو سفر ظریف به اتریش به علت اهتزاز پرچم اسراییل بر فراز وزارت امور خارجه این کشور
عباس آخوندی: ایران چهار راه جهان و ستون فقرات راه ابریشم است
الجزیره به نقل از وزارت خارجه ایران: سفر ظریف در اعتراض به پرچم اسراییل لغو شد
-3 5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 16:202021-05-15فرهنگي

اهتزاز پرچم ایران در جشنواره های انیمیشن جهان


معاون انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در برنامه «شهر فرنگ» تاکید کرد اهتزاز پرچم ایران در جشنواره های مختلف دستاوردی باارزش است که نباید آن را نادیده گرفت.

- " به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، پنجشنبه 23 اردیبهشت ماه در برنامه شهر فرنگ که با اجرای حمیدرضا مدقق روی آنتن شبکه خبر رفت، موضوع سینمای انیمیشن ایران، فرازها و فرودها با حضور امیرمحمد دهستانی فیلمساز این حوزه، استاد دانشگاه و معاون انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و کیانوش دالوند کارگردان و فیلمنامه نویس حوزه انیمیشن بررسی شد.

بودجه دولتی به انیمیشن آسیب زده است کیانوش دالوند در ابتدای این برنامه در پاسخ به سوال مدقق درباره نمره ای که به انیمیشن های ایرانی می دهد گفت: نمره میانگین که به تولیدات انیمیشن ایرانی از نظر کیفی و تکنیکی می دهم نمره بالایی است، اما به لحاظ داستانی نمره 15 می دهم.

امیر محمد دهستانی صحبت هایش را این طور آغاز کرد: الان در ایران فضایی متفاوت نسبت به گذشته در حوزه انیمیشن وجود دارد.

انیمیشن خوب و ضعیف داریم.

تعداد انیمیشن های ضعیف بسیار کم است و اغلب آنها متوسط است.

بچه های انیمیشن کارکشته و حرفه ای تر از 10 سال قبل شده اند و نمره کلی که من می دهم 15 است.

البته این موضوع را هم در نظر داشته باشیم که همه کشورهای جهان صاحب انیمیشن نیستند و از این منظر، ما صاحب جایگاهی ویژه هستیم.

در حوزه انمیشن کوتاه نمره ما می تواند 18 باشد.

زیر ساخت های کار در حوزه فیلم کوتاه انیمیشن کمی ساده تر از فیلم سینمایی استوی با اشاره به تولید فیلم های کوتاه انیمیشن گفت: در حوزه انمیشن کوتاه نمره ما می تواند 18 باشد.

زیر ساخت های کار در حوزه فیلم کوتاه انیمیشن کمی ساده تر از فیلم سینمایی است.

در حوزه انیمیشن کوتاه بسیاری از تولیداتمان در سطح جهانی است.

امسال در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی 2 انیمیشن ما در انسی و زاگرب در بخش اصلی حضور دارد.

این دستاورد بزرگی برای انیمیشن ایران است که پرچم کشور ما در مهمترین جشنواره های انیمیشن جهان به اهتزاز در بیاید.

کیانوش دالوند در بخش دیگری از این بحث درباره وابستگی انیمیشن به بودجه های دولتی گفت: نظرهای مختلفی در این باره وجود دارد اما بودجه دولتی که در این بخش هزینه می شود کمی به این حوزه آسیب زده است.

این که دولت اهتمام به تولید دارد و بودجه می دهد خوب است، اما سو مدیریت باعث مشکلاتی می شود.

وقتی از بودجه صحبت می کنیم، باید ببینیم مبلغ آن چقدر است؟ چطور هزینه و تقسیم می شود؟ چرا گاهی هست و گاهی نیست؟ استودیوها از این بابت ضربه دیده اند چرا که بودجه ای که وجود داشته ناگهان قطع شده است.

تخصیص بودجه دولتی مشکل دار نیست، اما نباید دست فیلمساز به خاطر آن بسته شود.

آن بودجه می تواند زمینه ساز صنعتی شدن انیمیشن شود.

اما آن قدر دخالت، کارشناسی و مسائل مختلف وجود دارد که گاهی نتیجه کار از دست می رود.

البته این فقط در بخش دولتی مشهود نیست، در بخش خصوصی هم گاهی این سو مدیریت را می بینیم.

دهستانی درباره تخصیص بودجه دولتی برای تولید انیمیشن گفت: این موضوع مسبوق به سابقه و در بسیاری از کشورهای جهان قابل مشاهده است.

در فرانسه که دولت رویکرد فرهنگی دارد و موضوع تهاجم فرهنگی هم برای آنها مثل ما جدی است، این حمایت وجود دارد.

نه به دلیل مسئولیتی که در مرکز گسترش دارم، بلکه به دلیل تجربه و سوابقم موافق حمایت دولتی هستم، اما طبیعتا چگونگی این حمایت مهم است و همان طور که آقای دالوند گفتند این که یک باره ممکن است حمایت ها قطع شود، مشکل ساز است.

یک استودیو یا تیم فیلمسازی ممکن است به این دلیل زمینگیر شود.

وی ادامه داد: انیمیشن یک هنر و صنعت پیچیده است، همه کشورهای جهان صاحب انیمیشن نیستند.

ما انیمیشن هایی داریم که به جشنواره ها رفته، تولیداتی داریم که در سینما اکران شده، انیمیشن هایی که بین مخاطبان ایرانی طرفدار دارد و تولیداتی هم ویژه تلویزیون داریم.

همه کشورها این تنوع و تکثر را ندارند.

در بیست سال اخیر که انیمیشن حرفه ای در ایران جدی گرفته شده است دستاوردهای فراوان و باارزشی به دست آورده ایم.

مقایسه ما در این بحث با انیمیشن های جدی و حرفه ای در کمپانی هایی بزرگ مثل پیکسار است.

انیمیشن ما به راه افتاده و قطع شدن بودجه دولتی به آن صدمه می زند.

سرمایه گذاری بخش خصوصی در انیمیشن به ندرت صورت می گیرد معاون انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در بخش دیگری از این برنامه گفت: روند تولید انیمیشن دشوار و زمان بر است و این زیاد ربطی به سیستم ندارد.

گاهی استودیوها می خواهند استانداردهایی را حفظ کنند و متاسفانه این روش، منجر به کند شدن تولید می شود.

مرکز گسترش در طی سال ها از تولید انیمیشن حمایت کرده است، هم زمان آقای طباطبایی نژاد و هم در دوره آقای محمد حمیدی مقدم که انصافا به این حوزه بسیار علاقه مند هستند، حمایت وجود داشته است.

در پیکسار هم از زمانی که تولید یک انیمیشن کلید بخورد تا اکران شود 3 سال طول می کشد، در مرکز گسترش هم این اتفاق می افتد، به همین دلیل ممکن است تولیدات ما به مدیریت های بعدی برسد.

ما در حوزه تکنیک انیمیشن قوی هستیم.

به داستانگویی هم علاقه داریم، داستانگوهای خوبی هم هستیم، اما زیر ساخت ها درست نیست.

بخش خصوصی می خواهد به حوزه ای ورود کند که نه کنترلی روی آن دارد، نه شناخت از آن دارددالوند درباره بی علاقگی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه انیمیشن گفت: ما در حوزه تکنیک انیمیشن قوی هستیم.

به داستانگویی هم علاقه داریم، داستانگوهای خوبی هم هستیم، اما زیر ساخت ها درست نیست.

بخش خصوصی می خواهد به حوزه ای ورود کند که نه کنترلی روی آن دارد، نه شناخت از آن دارد.

استودیوهای انیمیشن را انیماتورها می گردانند و در دفترشان چند مسئولیت دارند.

در تولید و بازاریابی فعالیت می کنند و استودیوی کامل به مفهوم حرفه ای نیستند.

ما به تخصیص، تقسیم بندی کارها و بازاریابی هنر نیاز داریم.

وی در بخش دیگری گفت: صنعت انیمیشن بسیار سودآور و مهم است.

می شود گفت در کنار صنعت توریسم، اهمیت بالایی برای جذب سرمایه و پولسازی دارد.

نیروهای جوان و قدرتمند می توانند در این حوزه کار کنند، اما انیمیشن ایران ساختار صنعتی ندارد.

امیر محمد دهستانی درباره حضور سرمایه گذار بخش خصوصی در حوزه انیمیشن گفت: بعد از موفقیت های جهانی در این حوزه، تعدادی محدود سرمایه گذار بخش خصوصی جذب شده اند.

انیمیشن بسیار تخصصی و هنری دیربازده است، به همین دلیل سرمایه گذاری در آن به ندرت اتفاق می افتد.

ما صنعت رقیب داریم.

مثلا در ایران سینمای قوی داریم و سرمایه گذار ترجیح می دهد در آن حوزه سرمایه گذاری کند.

حتی ساختار دولتی هم ترجیح می دهد این کار را بکند.

تلویزیون هم تولید کننده و نمایش دهنده انیمیشن است.

انیمیشن های روز جهان به راحتی در دسترس است و همه می توانند با کمترین بها آن را ببینند.

مدقق در بخشی از برنامه شهر فرنگ گفت: انیمیشن در جهان کمپانی محور است، وضعیت در ایران اما به این گونه نیست.

دالوند در پاسخ وی گفت: نظام استودیویی در انیمیشن جواب می دهد.

البته دنیا در حال عوض شدن است و این که می گویم مربوط به دوران قبل از کرونا" است.

نظام استودیویی قدرتمند است، در حوزه انیمیشن که پروسه ای طولانی می طلبد و اعضای یک تیم باید با هماهنگ شوند، مناسب و مطلوب است.

یکی از دلایل پایداری استودیوی ما از اواسط دهه هفتاد تا الان این است که کارها را تخصصی پیگیری و تقسیم کار کردیم.

از اول به مسائل مالی پروژه ها فکر کردیم.

با صدا و سیما و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کارمان را شروع کردیم، اما این چشم انداز را داشتیم که اگر حمایت دولتی نباشد چه باید کرد؟ بازاریابی بین المللی کردیم و آینده نگری داشتیم.

انیمیشن می تواند یک سلاح استراتژیک باشد دهستانی درباره وجود استودیوهای پایدار در ایران گفت: ما استودیوهای پایدار و خوبی در ایران داریم، اما در تولید انیمیشن واقعیت های جامعه ایران را ببینیم.

بودجه، ساختار و تکنیک ما با همه امتیازهایش در سطح کمپانی های بزرگ جهانی نیست، اما رقیبان مجانی زیادی داریم که ناجوانمردانه باید در فضای رقابتی با آن ها قرار بگیریم.

معاونت انیمیشن که سازمان سینمایی راه اندازی کرده، باعث شده توجه دولت به این حوزه بیشتر شود.

انیمیشن یک سلاح استراتژیک می تواند باشد.

زمانی که اصغر فرهادی اسکار گرفت، نظریه پردازانی در این باره صحبت کردند که این اسکار حتی از وقوع جنگ جلوگیری کرد.

چنان جو را علیه جناح جنگ طلب تغییر داد که مانع بروز درگیری شد.

انیمیشن به طرز اولی این کار را انجام می دهد.

انیمیشنی مثل آخرین داستان وقتی در آمازون دیده می شود، مخاطب غربی دهانش باز می ماند که در ایران و در این حوزه چه اتفاقی دارد می افتد.

وی ادامه داد: ما در حوزه انیمیشن گنج های بی شماری داریم و هدفمان مراقبت از این دستاورد و گنج است.

این سلاح ایدئولوژیک و استراتژیک است.

وقتی انیمیشن ما در کشوری اکران می شود و پرچم ما آن جا به اهتزار در می آید همه توجه ها به ما جلب می شود.

متوجه می شوند که همه عوامل تولید این آثار ایرانی هستند و ما چه جوان های هنرمند، خوش قریحه و با تکنیکی داریم.

در دوره ای از جشنواره کن یکی از نشریه های عربی که مختص ایام جشنواره منتشر می شد، یک مقاله درباره انیمیشن ایران داشت و این صنعت را با صنعت هسته ای ایران مقایسه کرده بود و نوشته بود همه به دنبال انرژی هسته ای ایران هستند، اما یک سری صنایع زیرساختی قوی در ایران در حال شکل گیری است و کسی متوجه آن نیست، از جمله صنعت انیمیشندالوند در تکمیل صحبت های دهستانی گفت: در دوره ای از جشنواره کن یکی از نشریه های عربی که مختص ایام جشنواره منتشر می شد، یک مقاله درباره انیمیشن ایران داشت و این صنعت را با صنعت هسته ای ایران مقایسه کرده بود و نوشته بود همه به دنبال انرژی هسته ای ایران هستند، اما یک سری صنایع زیرساختی قوی در ایران در حال شکل گیری است و کسی متوجه آن نیست، از جمله صنعت انیمیشن.

دهستانی با اشاره به حضور جوانان ایرانی در سینمای هالیوود و پروژه های خارجی گفت: جوانانی داریم که در این پروژه های پولساز همکاری می کنند.

دستمزدهایی بسیار بالاتر از دستمزدهای داخلی می گیرند.

البته این موضوع برای من، خوشحال کننده نیست.

به دلیل تفاوت ارزی که ما داریم این موضوع به انیمیشن ایران ضربه زده است.

در سینما همکاری با پروژه های خارجی نیاز به حضور فیزیکی دارد، اما در انیمیشن شما پشت کامپیوتر می نشینید و با شرکت های بزرگ خارجی همکاری می کنید.

این موضوع هم انیمیشن ایران را در موقعیتی نابرابر قرار می دهد، چراکه بودجه ما نمی تواند با آن رقم ها و دستمزدها برابری کند.

بسیاری از این شرکت ها حقوق معنوی این جوان ها را رعایت نمی کنند، اسمشان را در تیتراژ نمی آورند اما حقوق مادی شان قابل توجه است.

ما قدرت داریم، ولی این قدرت جای دیگری خرج می شود.

مدقق در بخش دیگری از این برنامه با اشاره به تولید انیمیشن های مبتذل در فضای مجازی از 2 میهمان شهر فرنگ پرسید که این تولیدات را می شود بخشی از جریان انیمیشن در ایران دانست.

دالوند در پاسخ گفت: ما در تولید برنامه ریزی بلند مدت نداریم، این محتواها اغلب سیاست زده و ترویج دهنده لمپنیسم است.

در کوتاه مدت ممکن است این جنس کار با اقبال مواجه شود، اما دستاوردی برای انمیشن ندارند.

دهستانی گفت: این آثار ضد فرهنگی هستند و به آن لمپنیسم که در فضای مجازی جاری است، رسمیت می دهند که درست نیست.

نمی شود جلوی این جریان را گرفت، وقتی بد است که سیستماتیک بخواهیم آن را ترویج دهیم.

نباید این کار را رسمیت داد و از آن الگو ساخت.

محبوبیت به معنای حقانیت نیست و نباید هر نوع اثر محبوبی را ترویج کرد.

دهستانی در بخش دیگری از برنامه گفت: بازاریابی و پخش در حوزه انیمیشن سخت است و اغلب افرادی که در این حوزه کارشان را شروع می کنند جذب سینما می شوند.

امیدوارم بشود در بخش دولتی مرکزی ایجاد کرد که به این کار سامان بدهد.

بخش دولتی می تواند بدون چشمداشت و برای حمایت از انیمیشن ایرانی این کار را انجام بدهد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به عنوان متولی این بخش بیشتر درگیر تولید و مسائل آن است، همین موضوع باعث شده روی بازاریابی خیلی تمرکز نکنیم، ضمن این که بازاریابی بودجه می خواهد.

وی ادامه داد: حتی اگر به VOD ها پیشنهاد تولید انیمیشن بدهیم، آن ها ترجیح می دهند فیلم یا سریال بسازند.

در فرانسه مرکزی وجود دارد که سینمای ملی فرانسه را حمایت می کند.

سینما و انیمیشن برای ما دستاورد است.

دولت باید از این دستاوردها حمایت کند.

الان هم دارد این کار را می کند، اما نباید آن را قطع کرد.

بعضی ها که انتقاد می کنند از برگزاری جشنواره ها، متوجه نیستند که جشنواره ها بستری برای دیده شدن این دستاوردهای فرهنگی در حوزه های مختلف است.

ما اکران خارجی نداریم اما در فرانسه اگر فیلم خارجی اکران می شود، باید عوارضی بپردازد که هزینه تولید و حمایت از سینمای فرانسه شود.

معاون مستند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: VOD ها باید به این حوزه ورود کنند، دولت می تواند آن ها را مجبور به سرمایه گزاری در بخش انیمیشن کند.

حمایت و پورسانت VOD ها می تواند به رونق تولید در انیمیشن کمک کند.

در پایان این برنامه امیر محمد دهستانی در پاسخ به سوال حمیدرضا مدقق درباره مهمترین نیاز سینمای انیمیشن، تمرکز بر بازاریابی بین المللی را ضروری دانست.


کلید واژه ها: مرکز گسترش سینمای مستند - مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی - انیمیشن - سینمای مستند - مرکز گسترش - ایران - اهتزاز پرچم - پرچم ایران - برنامه - گسترش - مستند - جشنواره - انیمیشن ایرانی - فیلمنامه نویس - استاد دانشگاه - دالوند - نمره - ایرانی - کیانوش - بودجه دولتی - اطلاع رسانی - انیمیشن های - معاون - امیرمحمد - ارتباطات - اردیبهشت - فیلمنامه - پرچم - حوزه - فرنگ

آخرین اخبار سرویس:
پرفورمنس ایرانی در رم باستان

دستمزد میلیاردی گلزار تکذیب نشد ولی کار به شکایت رسید

دستمزد میلیاردی گلزار تکذیب نشد، ولی کار به شکایت رسید

حسام محمودی: چرا تلویزیون این قدر مسابقه می سازد؟

خانه تاریخی زند به خانه صنایع دستی قم تبدیل می شود

جدیدترین عکس عاشقانه متین ستوده و همسرش

ده سال فیلم نساختم تا «لاله» را روی پرده سینما ببینم

سوتی جدید بهاره رهنما در فضای مجازی + فیلم

«اگر می دانستی تا کی زنده هستی چطور زندگی می کردی؟» به چاپ دوم رسید

«گناه» آماده نمایش شد/ ماجرای اتهام به قتل

طنز حالا برعکس از امشب پخش می شود

علی عمرانی در کنار امین تارخ و باجناقش /عکس

نشست تخصصی ارائه مفاهیم دینی و قرآنی به کودکان برگزار می شود

واکنش شهاب حسینی به شباهت جانی دپ و رحیم نوروزی

«اگر می دانستی تا کی زنده هستی چطور زندگی می کردی» به چاپ دوم رسید/ رمانی برای چگونه زیستن و چگونه مردن

تاریخ صد ساله تهران مستند شد/ روایت «تهران 14» را پازلی ببینید

سریال رامبد جوان از امشب روی آنتن شبکه نسیم

انیمیشن ایرانی برنده جشنواره ترایبکا

فیلم سینمایی «امتحان» آماده نمایش شد

«آقای نوازنده» همسرش را سوپرایز کرد/ عکس

پخش سریالی طنز با بازی حامد همایون و اهالی «خندوانه» از امشب +عکس

برگزاری دومین عکسواره محرم کیش

پیام تبریک قاضی زاده به رییسی

پخش سریالی طنز با بازی حامد همایون از امشب

همتی به رییسی تبریک گفت

ابلاغ مراتب ثبت ملی 10 اثر فرهنگی تاریخی به استاندار فارس

سلیم غفوری، مدیر شبکه افق در «آی سی یو» بستری شد

ادامه سریال ناکامی های منوچهر هادی با «گیسو»

سریال طنز رامبد جوان و حامد همایون از امشب روی آنتن شبکه نسیم

استخدام خانه دار جهت کار در هتل آپارتمان در مشهد

روحانی: منتخب مردم معلوم است و بعد از اعلام رسمی تبریک می گویم

سه قطعه برای سازهای کوبه ای

ابلاغ مراتب ثبت ملی 16 اثر فرهنگی تاریخی به استاندار خراسان جنوبی

سوتی جدید بهاره رهنما در فضای مجازی / فیلم

همتی به رییسی تبریک گفت

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد: رسانه ها سیره ائمه(ع) را در دهه کرامت بازخوانی کنند

شهاب حسینی رو با ریش و سیبیل و موی بلند دیدید؟ + عکس

همتی به رییسی تبریک گفت

کارگردان «پدرخوانده» ستاره دار شد

سوتی جدید بهاره رهنما در فضای مجازی + فیلم

ساخت یک آپارتمان مجهز 10 طبقه در کمتر از یک روز و نیم! + فیلم

تکلیف «گاندو» بعد از اعلام نتیجه انتخابات مشخص می شود

هنرمندان تئاتر به حال خود رها شده اند/ امیدوارم نگاه بسته و از روی محدودیت مسئولان به نگاه حمایت آمیز تغییر کند

تصویر باورنکردنی از «مهران غفوریان»/ عکس

محسن کیایی از بیمارستان مرخص شد+عکس

پخش سریالی طنز با بازی حامد همایون و اهالی «خندوانه» از امشب / عکس

روایتی از زندگی بهاءالدین خرمشاهی

ادامه سریال ناکامی های منوچهر هادی با «گیسو»

خاله شادونه به یاد سیندرلا و فرشته مهربون /عکس

آیا رضا کیانیان از استاندارد های بازیگری خود فاصله گرفته است؟

فراموش شدن بخشی از زبان فارسی

ابلاغ مراتب ثبت ملی 10 اثر فرهنگی تاریخی به استاندار فارس

فقیه سلطانی گیاهخوار شد

خانه دار شدن برای هنرمندان هم تبدیل به رویا شد

ساخت آپارتمان 10طبقه در کمتر از یک روز و نیم! + فیلم

آموزش صد رشته صنایع دستی در کرمان

ثبت ملی 10 اثر فرهنگی تاریخی در فارس

متین ستوده از پدر و مادر باکلاسش رونمایی کرد +تصاویر خانوادگی

عجیب ترین آداب و رسوم فرهنگی آسیایی ها چیست؟

تلویزیون از روی خودش کپی می کند

محمد فیلی: خانه دار شدن برای همه حتی هنرمندان تبدیل به رویا شده است

جوانانی که در کوران انتخابات روی صحنه رفتند

عکسی هنری از بازیگر «زخم کاری» /عکس

ادامه سکوت سوال برانگیز مسئولین سینما در قبال اکران فیلم های جدید!

چهره واقعی «سحر دولتشاهی» از نزدیک/ عکس

جوانانی که در کوران انتخابات روی صحنه رفتند

فیلم/ سکانس خنده دار پژمان جمشیدی در سریال ساختمان پزشکان

برگ های زندگی بهاالدین خرمشاهی در رادیو ورق می خورد

مدیریت ارتباط نوجوانان با دوستان در دوران کرونا + فیلم

بهرام افشاری زیر نور لامپ /عکس

بهرام افشاری زیر نور لامپ /عکس

موفقیت دو کتابفروشی فارس در «بهارانه کتاب»

«چشم اسفندیار» به ایتالیا رسید/ پرفورمنس ایرانی در رم باستان

چند فیلم کوتاهِ تماشایی برای اهل دل

روزی روزگاری درایوین سینمای ونک

«چشم اسفندیار» به ایتالیا رسید/ پرفورمنس ایرانی در رم باستان

فریبا نادری: بازیگران را در اولویت واکسیناسیون قرار دهند/ما بیشتر از همه مشاغل در خطریم

ویدئو| کنایه سنگین شهاب حسینی به مسعود فراستی

پیک موتوری جهت کار در کترینگ و تهیه غذا

ناگفته های رضا کیانیان از دوران بازیگری

ناگفته های رضا کیانیان در دوران بازیگری

سوتی جدید بهاره رهنما در فضای مجازی + فیلم

ناگفته های رضا کیانیان در دوران بازیگری/ حاتمی کیا ابتدا مرا نپذیرفت، مهرجویی هم گفت قدت کوتاه است

ببینید | سکانس خنده دار پژمان جمشیدی در سریال ساختمان پزشکان

هنر برخورد با آدم های غیرمنطقی را یاد بگیرید.

ادامه سریال ناکامی منوچهر هادی

ببینید | شباهت عجیب مهمان شهاب حسینی به جانی دپ

ببینید | پسر ایرانی که با یک پا جهان را شگفت زده کرد

تبریک تولد کیانیان به سبک برزو ارجمند/ محسن کیایی رو به بهبودی است / رژیم موثر برای زندگی از نگاه بابک جهانبخش / مداح معروف پای صندوق های رای

تقویم و اوقات شرعی بیست و نهم خرداد شیراز + فیلم

برنده سیمرغ بهترین فیلم جشنواره فجر: انتخاب وزاری فرهنگ تاکنون با معیارهای سیاسی بوده است

اولین آمار از میزان مشارکت در 10 استان

مقایسه میزان مشارکت هفت استان در سال 96 و 1400

دختر مهران مدیری در گذر زمان / عکس

هنر درمانی چیست؟

جایزه جشنواره فیلم ترایبکا نیویورک به فیلمساز ایرانی رسید

تهیه کننده باسابقه سینما: حاکمیت در تمام دنیا برای صدور پروانه نمایش، فیلم را می بینند

ببینید | باز شدن صندوق های رای و آغاز شمارش آرا در حسینیه ارشاد

جذب نیروی کار با تجربه آشپزخانه

ابراز علاقه نوید محمدزاده به فرشته حسینی + عکس

اهتزاز پرچم ایران در جشنواره های انیمیشن جهان

اهتزاز پرچم ایران در جشنواره های انیمیشن جهان