مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 09:402021-05-15اقتصادي

بسته شدن پرونده حقابه کشاورزی سد درودزن/مواجهه با تنش آبی در 672 نقطه فارس


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه طی سال زراعی جاری، 354 میلیون مترمکعب، حق آبه بخش کشاورزی از سد درودزن رهاسازی شده، خاطرنشان کرد که پرونده حق آبه این بخش بسته شده است.

- محمود رضایی ضمن یادآوری اینکه امسال فارس کمترین میانگین بارش را طی 50 سال گذشته، ثبت کرده است، گفت: رهاسازی آب از سد درودزن برای بخش کشاورزی شهرستان های مرودشت، زرقان و خرامه، براساس تجارب سنوات گذشته و مصوبات استانی، در این سال زراعی، طی سه مرحله انجام شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، رضایی با اشاره به اینکه آب رهاشده از سد درودزن برای کشاورزی، بخشی از آب مورد نیاز کل اراضی زراعی و باغی محدوده 160 کیلومتری رودخانه کر را تامین می کند، گفت: در مرحله نخست و در ماه های دی و بهمن سال گذشته 147 میلیون مترمکعب و در مرحله دوم 110 میلیون مترمکعب و در مرحله سوم که اردیبهشت امسال انجام شد، حدود 80 میلیون مترمکعب آب برای بخش کشاورزی از سد درودزن رها شده است.

او همچنین گفت: با توجه به درخواست نظام صنفی شهرستان خرامه مبنی بر نیاز خاکاب، پس از رهاسازی حقابه زیست محیطی به میزان 55 میلیون مترمکعب، خاکاب شهرستان خرامه آغاز و با توجه به وقوع بارندگی تنها یک روز و معادل 2.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بسته شدن پرونده حقابه کشاورزی سد درودزن/مواجهه با تنش آبی در 672 نقطه فارس

بسته شدن پرونده حقابه کشاورزی سد درودزن/مواجهه با تنش آبی در 672 نقطه فارس