مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 اردیبهشت 1400 ساعت 15:452021-05-14سياسي

رونمایی از بزرگترین گلیم کشور در نمین استان اردبیل


بافت بزرگترین گلیم کشور روز جمعه در شهرستان نمین به پایان رسید و طی آیینی توسط استاندار اردبیل از دار(قالی) بریده شده و رونمایی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، این گلیم به متراژ 24 متر مربع توسط بانوان بخش عنبران بافته شده است.

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل در آیین رونمایی از این گلیم گفت: اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان باید ثبت بزرگترین گلیم کشور به نام استان و تبلیغ و بازاریابی این صنعت در کشور را پیگیری کند.

وی شهرستان نمین را مهد صنایع دستی بویژه در گلیم بافی در سطح کشور ذکر کرده و بیان کرد: هنر گلیم بافی بخش عنبران شهرستان نمین حتی در سطح جهان نیز شناخته شده است.

بهنامجو با تجلیل از بانوان زحمت کش فعال در زمینه گلیم بافی شهرستاننمین افزود: گلیم بافی از قدیمی ترین ضتایع دستی هنرهای منطقه بوده و در اقتصاد و درآمد مردم این شهرستان نقش اساسی دارد.

او اضافه کرد: با مشوق های میراث فرهنگی، هنرمندان این صنایع دستی برای ادامه مسیر مصمم تر و جدی تر عمل می کنند و باید برای رونق این حرفه بیشتر تلاش کرده تا هم درآمد بهتری داشته باشند و هم برای ماندگاری این هنر ثابت قدم شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل هم شهر عنبران را مهد تولید گلیم در استان و دارای رتبه سوم تولید این بافتنی در کشور دانسته و افزو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از بزرگترین گلیم کشور در نمین استان اردبیل

رونمایی از بزرگترین گلیم کشور در نمین استان اردبیل