مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 05:552021-05-08سياسي

نجات جنین های سالم یا تولد نوزادان معلول


در حالی که این روزها بحث بر سر بندهای جنجالی در طرح جوانی جمعیت همچنان ادامه دارد، رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس، - ایسنا/اصفهان در حالی که این روزها بحث بر سر بندهای جنجالی در طرح جوانی جمعیت همچنان ادامه دارد، رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس، اجرای این طرح را برای جلوگیری از کشته شدن جنین های سالم در کشور ضروری می داند.

آخرین روزهای اسفند 1399 طرح جوانی جمعیت و حمایت خانواده در مجلس تصویب شد؛ طرحی که به گفته طراحان آن برای نجات کشور از سقوط در سیاه چاله جمعیتی تدوین شده، اما از همان ابتدا به محل مناقشه مخالفان و موافقان تبدیل شد.

طرح جوانی جمعیت و حمایت خانواده پس از هفت سال بلاتکلیفی در مجلس، سرانجام 27 اسفند سال گذشته به تصویب رسید و قرار است به مدت هفت سال آزمایشی در کشور اجرا شود.

این طرح ویژگی های مهمی همچون پیش بینی تسهیلات و ظرفیت های قانونی برای ترویج فرزندآوری و افزایش نرخ رشد جمعیت دارد، اما موادی در دل خود دارد که منتقدان بسیاری را به واکنش وادار کرده است.

مهم ترین انتقادات بر سر مواد 53 و 56 این طرح است؛ با موضوعاتی همچون لزوم اصلاح دستورالعمل های مرتبط با بارداری و سلامت مادر و جنین با تایید ستاد عالی جمعیت و خانواده، مجاز نبودن توصیه و تشویق مادران باردا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات جنین های سالم یا تولد نوزادان معلول

نجات جنین های سالم یا تولد نوزادان معلول