مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 05:352021-05-08اقتصادي

اعلام زمان مبارزه با آفات در باغ های سیاه ریشه و کیوی


مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران زمان مناسب مبارزه شیمیایی با آفت سپردار سفید توت را از 16 تا 30 اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عبدالرحمن زاغی با اشاره به ضرورت مبارزه به موقع با آفت سپردار سفید توت در باغات سیاه ریشه و کیوی، زمان مناسب مبارزه شیمیایی این آفت را از 16 تا 30 اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد و گفت: براساس ردیابی و بازدیدهای میدانی از باغات هلو، شلیل و کیوی، پوره زایی نسل اول آفت سپردار سفید توت آغاز شده است.

وی مدیریت آفت سپردار سفید توت در قالب مبارزه تلفیقی شامل مبارزه مکانیکی از قبیل پاک کردن تنه و شاخه های ضخیم با اسکاچ نرم یا گونی و حذف و هرس سرشاخه های شدیداً آلوده را توصیه کرد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران سمپاشی پس از خروج 70 درصد پوره ها از تخم قبل از ترشح سپر با سموم توصیه شده مانند دورسبان، اتیون، آپلاود و آدمیرال، دیازینون 60%EC براساس دوز توصیه شده در نسخه گیاهپزشکی را به باغداران توصیه و تصریح کرد: با توجه به اهمیت صادرات میوه کیوی، برای کنترل شیمیایی از سموم توصیه شده با سمپاش پشتی تلمبه ای روی تنه و شاخه های اصلی درخت استفاده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام زمان مبارزه با آفات در باغ های سیاه ریشه و کیوی

اعلام زمان مبارزه با آفات در باغ های سیاه ریشه و کیوی