مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 ساعت 05:002021-05-06سياسي

رویای گردشگری فضایی تا کمتر از 3ماه دیگر محقق می شود


شرکت بلو ارجین (Blue Origin )، شرکت صنایع هوافضا میلیاردر معروف جف بزوس، روز چهارشنبه اعلام کرد که 20جولای را تاریخ اولین سفر گشت وگذار فضایی با فضاپیمای نیو شپرد (New Shepard) انتخاب کرده است، - ایسنا/خراسان رضوی شرکت بلو ارجین (Blue Origin )، شرکت صنایع هوافضا میلیاردر معروف جف بزوس، روز چهارشنبه اعلام کرد که 20جولای را تاریخ اولین سفر گشت وگذار فضایی با فضاپیمای نیو شپرد (New Shepard) انتخاب کرده است، این تاریخ، لحظه ای مهم در یک رقابت برای آغاز دوره جدید سفرهای فضایی تجاری خصوصی است.

به نقل از نیوز، این شرکت همچنین گفت: یک صندلی را در اولین پرواز به برنده مزایده پنج هفته ای حراج آنلاین این شرکت ارائه می دهد و درآمد حاصل از آن به بنیاد شرکت فضایی اهداء می شود.

موشک و کپسول نیو شپرد برای پرواز مستقل 6 مسافر بیش از 62 مایل (100 کیلومتر) بالاتر از زمین طراحی شده است، این فاصله به اندازه کافی بالاست تا چند دقیقه بی وزنی را تجربه و انحنای سیاره را قبل از فرود با کپسول تحت فشار مشاهده کرد و سپس با چتر نجات به زمین برگشت.

بلو ارجین می گوید: این کپسول دارای 6 پنجره برای مشاهده است و تقریبا سه برابر بلندتر از هواپیماهای جت بویینگ 747 و بزرگ ترین مورد استفاده شده در فضا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویای گردشگری فضایی تا کمتر از 3ماه دیگر محقق می شود

رویای گردشگری فضایی تا کمتر از 3ماه دیگر محقق می شود