مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 08:302021-04-20اجتماعي

میکروپلاستیک دشمن سلول های ریه


محققان در مجموعه ای از تحقیقات در حال گسترش به بررسی تاثیرات آلودگی پلاستیکی بر محیط زیست و سلامتی انسان ها می پردازند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیواطلس، محققان در مطالعه ای جدید به بررسی آسیب میکروپلاستیک ها (ریزپلاستیک) بر روی سلول های ریه انسان پرداخته اند و مشاهده کرده اند که این ذرات باعث تغییر شکل سلول های ریه و کاهش سرعت متابولیسم آن ها می شود.

این تحقیقات در دانشگاه ایالتی فلوریدا انجام شده است و بر روی قطعات ریز زباله های پلاستیکی که وارد طبیعت شده اند تمرکز دارد.

در طی چند سال اخیر ما شاهد وجود این میکروپلاستیک ها در یخ های قطب جنوب، نزدیک قله ی اورست، برف های قطب شمال و مدفوع انسان ها بوده ایم.

و از همان زمان دانشمندان شروع به تحقیق در مورد تاثیر این ذرات کوچک بر سلامتی موجودات مختلف کرده اند نتایج تحقیقات نشان می دهد این ذرات باعث ایجاد آنوریسم(بزرگ شدن یا بیرون زدگی دیواره یک سرخرگ ) در ماهی ها می شوند، روند انتخاب پوسته در خرچنگ های نرم شکم را مختل کرده و رشد گیاهان را متوقف می کنند.

سازمان بهداشت جهانی همچنین در تحقیقات جداگانه ای به بررسی میکروپلاستیک های موجود در بطری های آب پرداخته است و هفته ی گذشته مشخص شد که موادی که در پلاستیک های BPA مورد استفاده قرار می گیرند به سلول های مغز آسیب می رسانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میکروپلاستیک دشمن سلول های ریه

میکروپلاستیک دشمن سلول های ریه