مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 03:502021-04-20پزشكي

تاثیر کرونا بر ژنتیک انسانی چیست؟/ژنتیک پزشکی چگونه هزینه های درمان را کاهش می دهد؟


استاد تمام دانشگاه تهران با ویروس کرونا بشریت را به چالش کشیده است و در واقع هر روز مبارز می طلبد، گفت: این ویروس می تواند به ژنوم وارد شود و کارهای بسیاری را انجام دهد.

- ایسنا/مرکزی استاد تمام دانشگاه تهران با ویروس کرونا بشریت را به چالش کشیده است و در واقع هر روز مبارز می طلبد، گفت: این ویروس می تواند به ژنوم وارد شود و کارهای بسیاری را انجام دهد.

دکتر منصور حیدری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه ژنتیک پزشکی دارای چندین شاخه از جمله سیتوژنتیک پزشکی و ژنتیک مولکومی است، افزود: این دو شاخه به تشخیص دقیق بیماری های ژنتیکی کمک می کنند و نتیجه این تشخیص دقیق، کاهش هزینه های اقتصادی برای دولت ها، کشورها و خانواده هاست و از طرفی می تواند بار و فشارهای روانی را از دوش خانواده ها کاهش دهد.

وی افزود: برای مثال وجود یک فرزند دارای سندروم داون از همه نظر برای خانواده مشکل آفرین است و فشارهای روحی و روانی و هزینه های سنگینی را برای دولت و خانواده به همراه دارد.

سقط های تکراری نیز اگر ریشه ای و ژنتیکی مورد بررسی و علت یابی قرار گیرند، خانواده مجبور به آزمون و خطا نخواهد شد و نه تنها از آسیب جسمی مادر در اثر سقط تکراری جلوگیری می شود که خانواده از نظر روانی و مالی اثرات بدی را تجربه نمی کند و در عین حال از مرگ و میر نوزاد و مادر هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر کرونا بر ژنتیک انسانی چیست؟/ژنتیک پزشکی چگونه هزینه های درمان را کاهش می دهد؟

تاثیر کرونا بر ژنتیک انسانی چیست؟/ژنتیک پزشکی چگونه هزینه های درمان را کاهش می دهد؟