مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 23:052021-04-19پزشكي

فاجعه پنداری و استرس بیماران کرونایی پس از بهبودی


یک روانشناس با بیان اینکه آثار روانشناختی ابتلا به کووید 19 طولانی مدت است، گفت: مطالعه بر روی 97 نفر از بهبودیافتگان کووید 19 در کشور نشان داد افرادی که این بیماری را شدیدتر تجربه کرده بودند، - تا چند ماه پس از بهبودی نیز نشخوار ذهنی، احساس درماندگی و فاجعه پنداری ناشی از کووید 19 را تجربه می کردند.

دکتر پیمان دوستی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: نگرانی های ابتدایی دوران پاندمی کرونا لزوما معطوف به سرویس های مراقبت های بیمارستانی برای کنار آمدن با موجی از بیماران با علائم جسمانی بود و این امر کاملا طبیعی است، چرا که بر حسب ضرورت، با شروع پاندمی رسیدگی به بیماران بد حال اولین اولویت است.

این روانشناس افزود: با این حال مطالعات انجام شده بر روی بیماران و بهبودیافتگان بیماری کووید 19 حاکی از آن بود که این افراد ابعاد روانشناختی ای مانند ترس، انکار، انگ، نگرانی درباره سلامت اعضای خانواده، نشخوار فکری و تغییر در خواب و رفتار را نشان می دهند.

دوستی ادامه داد: سایر مطالعات انجام شده نشان می دهد بهبودیافتگان این بیماری عواملی چون استرس، استرس پس از سانحه، اضطراب، افسردگی و بی خوابی را تجربه می کنند.

همچنین دیگر مطالعات انجام شده بر روی مبتلایان این بیماری نیز نشان دهنده درک انزوای اجتماعی حاصل از ابتلا به کووید 19 و ترس از آسیب پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاجعه پنداری و استرس بیماران کرونایی پس از بهبودی

فاجعه پنداری و استرس بیماران کرونایی پس از بهبودی