مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 فروردین 1400 ساعت 05:502021-04-16بين الملل

استفاده اطلاعاتی از هوش مصنوعی در اروپا ممنوع می شود


یک سند فاش شده اتحادیه اروپا نشان می دهد استفاده از هوش مصنوعی برای جاسوسی از مردم و شناسایی چهره آنها به علت ضعف های آن توقف می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از سی ان بی سی، در این سند 81 صفحه ای تصریح شده فناوری تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی هنوز آن قدر پیشرفته نیست که برای کنترل و شناسایی غیر تبعیض آمیز افراد مورد استفاده قرار بگیرد.

در این سند افشا شده که اتحادیه اروپا استفاده از این فناوری برای کنترل دائمی مردم و امتیازدهی اجتماعی به آنها بر مبنای رفتارهای روزمره آنها را مورد بررسی قرار داده، اما به علت ضعف و خطاهای فناوری یادشده در زمینه تشخیص هویت افراد این روند را عملیاتی نخواهد کرد.

سند مذکور پیش نویس طرحی است که قرار بوده برای تصویب در کمیسیون اروپا مطرح شود، اما به تازگی به طور گسترده در فضای مجازی منتشر شده است.

در این سند روش هایی برای نظارت و پیگیری روزانه افراد در فضای مجازی و واقعی پیشنهاد شده است تا بر این اساس افراد امتیازبندی شوند و در ادامه تصریح شده با توجه به خطرات بالای استفاده از هوش مصنوعی بدین منظور به علت ضعف های آن در زمینه شناسایی دقیق افراد با جنسیت ها، قومیت ها، نژادهای متفاوت این کار متوقف می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده اطلاعاتی از هوش مصنوعی در اروپا ممنوع می شود

استفاده اطلاعاتی از هوش مصنوعی در اروپا ممنوع می شود