مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 02:152021-04-11سياسي

فرهنگ و اقتصاد؛ دو روی سکه تمایل برای گرفتن مهریه سنگین


عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه شهرکرد گفت: جبر فرهنگی و مقایسه با دیگر دختران و نبود فرصت های برابر و بعد اقتصادی از عوامل مهم برای گرایش به مهریه سنگین است.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه شهرکرد گفت: جبر فرهنگی و مقایسه با دیگر دختران و نبود فرصت های برابر و بعد اقتصادی از عوامل مهم برای گرایش به مهریه سنگین است.

مهدی امینی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه مهریه جنبه های مختلفی دارد، اظهار کرد: مسئله حقوقی تنها یکی از جنبه های مهریه است، بعد دیگر مهریه فرهنگی بوده که در بسیاری از مواقع باعث تشدید اعمال مهریه های سنگین شده و گویا رقابتی را در جامعه شکل داده است.

وی افزود: گاهی این تفکر پیش می آید که اگر مهریه خانمی کم است ممکن است وی مشکلی داشته باشد، باید گفت که رفع این مسائل نیاز به فرهنگ سازی به خصوص برای دختران و پسران جامعه دارد.

عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه شهرکرد درباره علت در نظر گرفتن مهریه های بالا، تصریح کرد: جبر فرهنگی و مقایسه با دیگر دختران فامیل باعث چشم و هم چشمی و در نهایت میل زنان به گرفتن مهریه های سنگین باعث این امر شده است البته ناگفته نماند که این فرهنگ تا حدودی در جامعه کم رنگ شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگ و اقتصاد؛ دو روی سکه تمایل برای گرفتن مهریه سنگین

فرهنگ و اقتصاد؛ دو روی سکه تمایل برای گرفتن مهریه سنگین