مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 11:252021-04-11اقتصادي

چالش سخت حفاظت از حیات وحش در خشکسالی امسال


خشکسالی سال جاری در استان چالش بزرگی پیش روی حفاظت از حیات وحش خواهد بود که تنها با مدیریت درست و کمک دوست داران محیط زیست از این مشکلات، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، حمید ظهرابی در جمع خبرنگاران در این باره اظهار داشت: در سال زراعی جاری متاسفانه میزان بارندگی به شدت کاهش یافته به نحوی که مجموع بارندگی استان تاکنون 147 میلی متر گزارش شده که نسبت به مدت مشابه در سال زراعی گذشته 60 درصد کاهش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: کاهش بارندگی به ویژه در مناطق جنوبی استان مشهودتر است به عنوان مثال در شهرستان لار میزان کل بارندگی 16 میلی متر بوده که 91 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

ظهرابی با اشاره به بررسی های به عمل آمده از چشمه ها گفت: بیشتر این چشمه ها در مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست و همچنین مناطق آزاد خشک و نیاز به آبرسانی به آبشخورها وجود دارد.

کاهش بارندگی موجب شده مراتع نیز از نظر تولید علوفه ضعیف باشند و منابع غذایی محدود شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس بیان داشت: محدودیت منابع آبی، استفاده دام اهلی از آبشخورهای حیات وحش، خطر شیوع بیماری های کشنده ای مانند طاعون نشخوار کنندگان کوچک را افزایش می دهد و به منظور مدیریت این مساله لازم است معاونت امور دام جهاد تمهیداتی برای تامین آب دام روستاییان به ویژه د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش سخت حفاظت از حیات وحش در خشکسالی امسال

چالش سخت حفاظت از حیات وحش در خشکسالی امسال