مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 09:252021-04-11بين الملل

مهار ملخ های صحرایی در ایلام/ تمهیدات پیشگیرانه اندیشیده شده است


سیامک بیگی ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از ایلام گفت: با توجه به هشدارهای فائو مبنی بر مشاهده دستجاتی از ملخ در کشورهای عربستان و جنوب آفریقا و هشدارهای مبنی بر جریانات هوا و امکان ورود دستجات ملخ به کشور گروه پایش در سطح استان فعال و عملیات پایش در سطح هزار هکتار از مزارع و مراتع شهرستان های مهران، دهلران و آبدانان صورت گرفت.

وی افزود: اولین توده ملخ های صحرایی در منطقه مورموری شهرستان آبدانان شناسایی و سریعا تدارکات لازم( سم و سمپاش) تهیه شد و عملیات مبارزه شیمیایی در سطح 450 هکتار از منطقه با استفاده از سم دلتامترین انجام گرفت.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: پس از پایان عملیات پایش و مبارزه با رصد و بررسی منطقه خوشبختانه کنترل به موقع و موثر واقع شد و هیچگونه خسارتی از جانب ملخ ها در سطح منطقه به کشاورزان وارد نشده است.

وی ادامه داد: هم اکنون همکاران سازمان در مناطقی از استان که امکان حضور ملخ در آنجا وجود دارد در حال انجام عملیات پایش هستند.

بیگی ادامه داد: همچنین با توجه به اعلام معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر احتمال ورود دسته های دیگر ملخ صحرایی به ایران از اواخر فروردین تمهیدات پیشگیرانه لازم جهت مقابله با آنها از قبیل تهیه سم، سم پاش و مستقر بودن هواپیمای س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهار ملخ های صحرایی در ایلام/ تمهیدات پیشگیرانه اندیشیده شده است

مهار ملخ های صحرایی در ایلام/ تمهیدات پیشگیرانه اندیشیده شده است