مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 10:452021-03-06پزشكي

کمک به درمان 2635 بیمار خاص در کردستان/1197 نفر در کردستان ام اس دارند


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: 2 هزار و 635 نفر در استان به بیماری های خاص مبتلا هستند که به طور منظم دارو و خدمات دریافت می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، بیماری های خاص و صعب العلاج به آن دسته از بیماری هایی گفته می شود که در جامعه عمومیت نداشته و برای درمان آن ها شرایطی ویژه ای باید فراهم شود.

این بیماری ها درمان دائمی ندارند و فرد تا آخر عمر با این بیماری باید دست و پنجه نرم کند این دست از، بیماری ها در کشورهای مختلف و حتی ایران با نام بیماری های نادر نیز شناخته می شوند.

بیمار ی های خاص بر اساس تعریف وزارت بهداشت، چهار بیماری تالاسمی، هموفیلی، دیالیز وام اس را شامل می شوندو درمان این بیماری ها به عنوان درمان های صعب العلاج به حساب می آید و عوارض بیماری تا پایان عمر همراه بیمار می ماند.

کسانی که به این بیماری ها دچار می شوند شرایط درمانی ویژه ای را نیاز دارند، کمیاب بودن داروهای مورد نیاز مبتلایان به این دسته از بیماری ها و پرداخت هزینه های بالا موجب می شود که گاهی این بیماران از درمان منصرف شوند.

این نوع بیماری ها هزینه های سنگین اقتصادی، روانی و اجتماعی بر خانواده ها، بیماران و نظام سلامت تحمیل می کنند که البته از طریق پوشش بیمه ای تا حد زیادی از سنگینی بار آن ها کاسته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمک به درمان 2635 بیمار خاص در کردستان/1197 نفر در کردستان ام اس دارند

کمک به درمان 2635 بیمار خاص در کردستان/1197 نفر در کردستان ام اس دارند