مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 13:152021-03-02اقتصادي

برخی بخشنامه ها بدون اطلاع بخش خصوصی صادر می شوند


در ماههای اخیر علاوه بر تشدید صدور بخشنامه، مقررات و رویه های تجاری بدون توجه به نظرات کارشناسی بخش خصوصی در برخی موارد شاهد صدور بخشنامه بدون اطلاع بخش خصوصی بوده ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور، عباس حاجی زاده دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران در نامه ای به غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران خواستار اجرای مفاد 2 و 3 قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار و همچنین مفاد 4 و 5 قانون واردت و صادرات شد زیرا بر اساس ماده های قانونی مذکور صدور بخشنامه های مرتبط با فضای کسب و کار بدون رعایت تشریفات مقرر در قوانین مختلف از جمله مواد فوق، نمی تواند از نظر حقوقی نافذ محسوب گردد.

در متن نامه دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران به رییس اتاق بازرگانی ایران آمده است: همانطور که استحضار دارید طی ماه های اخیر دستگاه های مختلف کشور اقدام به تشدید صدور بخشنامه ها، رویه ها و مقررات تجاری نموده اند که عمدتاً نه تنها بدون توجه به نظرات کارشناسی بخش خصوصی، بلکه بعضاً بدون اطلاع بخش خصوصی تنظیم و صادر گردیده است.

مزید استحضار اینکه حسب تکالیف مطرح در مواد 2 و 3 از قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار و همچنین مواد 4 و 5 از قانون واردات و صادرات، صدور بخشنامه های مرتبط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخی بخشنامه ها بدون اطلاع بخش خصوصی صادر می شوند

برخی بخشنامه ها بدون اطلاع بخش خصوصی صادر می شوند